Hjälm till runt huvud

slant98

Trådstartare
Hej. Jag har alltid haft svårt att hitta hjälm då min huvudform inte passar hjälmarna. Får nästan alltid lite ont i huvudet av hjälmen... Tror mitt huvud liksom är för runt... någon som har tips på hjälm som passar runt huvud? 🙂
 
Kask!! Skönaste hjälmen jag någonsin har haft😍 Har också jätterunt huvud tydligen, jag får huvudvärk av många hjälmar, väldigt många hjälmar som egentligen är rätt storlek får jag inte ens på mig och när hjälmen väl kommer ner på mitt huvud så får jag in halva handen innanför hjälmen i nacken eftersom den är alldeles för oval🙄 Kask har en grej i nacken som liksom anpassar sig till huvudets form och gör att hjälmen ”sitter fast” på huvudet, och hjälmen är lätt och har bra ventilation.
 

Liknande trådar

Utrustning Efter ett par års uppehåll från ridning ska jag nu köpa mig en ny häst och har insett att min lastgamla hjälm har gjort sitt. Så jag...
2
Svar
35
· Visningar
1 108
Senast: WBanna
·
Utrustning Jag flög ju av Dolly i torsdags och landade på huvudet = hjälmen är kaputt. Jag hade väldigt svårt att hitta en hjälm som passar mitt...
Svar
5
· Visningar
559
Senast: Bapelsin
·
Utrustning Hej! Letar hjälm och funderar på att prova Casco Champ. Har en Casco Mistrall 2019 hemma på prov just nu. Den sitter väl okej men det...
Svar
1
· Visningar
357
Senast: Blossom
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp