Hjälm till små barn

Kilauea

Trådstartare
Sonen ska få sin första trehjuling när han fyller år snart och likaså har jag tänkt ta med honom på körtur med ena ponnyn.
Men var hittar man bra hjälmar till små barn (2 åring)?
Nåt speciellt man ska tänka på?
 
Att hjälmen både är säker och lätt.
Nu är det många år sedan vi köpte, men då var det Jofa Flexi Rid+cykelhjälm som var bäst. Den köpte vi och var mycket nöjda med.
 

Bifogade filer

  • 1586549933446.png
    1586549933446.png
    41,9 KB · Visningar: 6
Vi tog med barnet till en riktig cykelaffär och fick hjälp att prova ut en passande hjälm. Numera finns det cykelhjälmar med mips också, men de kostar en slant mer än de vanliga.
Grönt spänne som löser ut om barnet fastnar är något att tänka på också.
 
Vi har också Jofas lekhjälm som allroundhjälm. Passar småbarn bra och min tvååring älskar sin. Jag framstår som hönsigaste mamman som alltid har hjälm på ungen, men han vägrar ta av den.:D
 
Vi har också Jofas lekhjälm som allroundhjälm. Passar småbarn bra och min tvååring älskar sin. Jag framstår som hönsigaste mamman som alltid har hjälm på ungen, men han vägrar ta av den.:D
Var hittar man sån? Hjälm vill man ju gärna prova för storlek och inte köpa via nätet tänker jag.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 710
Senast: Praefatio
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 710
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 788
Senast: Mirtai
·
Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
945
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp