Hjälm vid skidåkning (utför)?

Jag har också haft en sådan... :rofl:
Jag också men min var röd med svarta stripes. Brorsans som på bilden här.
FB_IMG_1579194702734.jpg


Hade också en period i tonåren när jag inte hade hjälm men när jag återkom till skidåkningen för några år sen var det självklart och som redan sagt är det i princip bara fransmän som inte har hjälm fullt ut än.
 
Nuförtiden tycker jag att "alla" har hjälm, själv har jag haft det åtminstone de senaste 20 åren. Min dotter, som är 19, lärde sig åka när hon var 4-5 år och har haft hjälm hela sitt liv och det har alla hennes kompisar också, det har aldrig varit någon diskussion liksom. Bara hennes pappa som är lite trög, han köpte väl sin första hjälm för 7-8 år sedan...

Delvis knapplån.

Hade hjälm som litet barn sen inte. Är strax över 40 nu. Sen för snart 10 år sedan åkte jag igen efter uppehåll i många år. Hade då hjälm och insåg glatt att nu har I princip alla hjälm. Det är den utan hjälm som sticker ut. Mycket bra!
 
Är det något ni brukar ha, eller?

Vi ska iväg och åka skidor om ett par veckor och jag insåg då att det här är något jag aldrig haft, åtminstone sedan första gången jag lärde mig att åka när jag var typ 5 år gammal. Av någon anledning har mina (annars väldigt försiktiga) föräldrar aldrig insisterat på att vi har hjälm vid skidåkning. Å andra sidan har vi aldrig varit särskilt vilda på något vis, aldrig åkt särskilt fort eller hållit på med trick eller off-pist eller liknande, men ändå. Sambon blev alldeles förskräckt när han hörde det.

Burkar ni ha hjälm när ni sysslar med "stillsam" utförsåkning?
Alltid hjälm och ryggskydd. När jag började åka igen efter uppehåll för ca 13-14 år sen var det mer coolt att ha hjälm men numera har alla hjälm och det är en fantastisk utveckling.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp