krumbukter

Trådstartare
Börjar bli dags för en ny hjälm för mig, men känner mig lite vilsen bland alla valmöjligheter.
Min nuvarande hjälm är från back on track, men modell vet jag inte riktigt. Har varit nöjd med den så funderar på deras modell EQ3 lynx. Är det någon som har erfarenhet av den och vill dela med sig?
Eller har tips om andra liknande hjälmar, gärna med avtagbart och tvättbart foder.
Nuvarande hjälm är storlek 53 är jag hyfsat säker på. Hur tänker man angående vilken storlek man ska välja på en reglerbar hjälm? Får plats med iaf en riktigt tunn mössa (har inte provat tjockare) under den jag har nu, och vill gärna försäkra mig om att ha plats med mössa under nästa också.
 
Jag har en back on tryck EQ3 Lynx och den är ju väldigt säker då den har Mips, väldigt skön och bra kvalite! Enda minuset jag har märkt av är ventilationen, man svettas så det verkligen rinner ner för pannan om man rider ett hårt pass.. innerfodret går ju tvätta så det går att hålla fräscht men det är just när man rider som det kokar i huvvet på en!
 
Jag har en EQ3 Lynx och en CO MS1 Pro (också Mips-hjälm). Båda två sitter bra på mitt huvud (de flesta hjälmar är för runda), men den från Charles Owen är lättare och bättre ventilerad. Just den modellen är i och för sig en jockeyhjälm, men de har nyss släppt "vanliga" med MIPS också.
 
Hade en BoT eq3 Lynx som nog räddade mitt huvud i en olycka nu, den är kasserad men kommer köpa en likadan.
Har ett rundare huvud.

Sitter kalas, blir inte för stor och klumpig. Smidig. Galet nöjd med den!
 
KL: Nu när vi är inne på Lynx-modellen, den finns i så många utföranden och jag har svårt att bestämma mig 😣 Föredrar ni läder, mocca eller blank?
 
KL: Nu när vi är inne på Lynx-modellen, den finns i så många utföranden och jag har svårt att bestämma mig 😣 Föredrar ni läder, mocca eller blank?
Jag har blank, den satt bäst. Men de ska kanske egentligen vara likadana?
Läder är ju snyggast dock 😇
 
Jag kan inte ha Lynx för jag hamnar mellan 2 storlekar. M är för liten och L är för stor :(
Tycker att läder är galet snygg och micromockan är ganska ful 🙊
 
Jag kan inte ha Lynx för jag hamnar mellan 2 storlekar. M är för liten och L är för stor :(
Tycker att läder är galet snygg och micromockan är ganska ful 🙊
Har dom såna storlekar också? Eller är det bara vissa modeller? Jag såg bara sifferstorlekar.

Jag provade en med knapp att snurra på i bak, men den passade givetvis inte mej. Så typiskt för det är så himla bra!
 
Har dom såna storlekar också? Eller är det bara vissa modeller? Jag såg bara sifferstorlekar.

Jag provade en med knapp att snurra på i bak, men den passade givetvis inte mej. Så typiskt för det är så himla bra!
Den man kan snurra på bak är lynxen och den är i stl s m eller l.
 
Jag är nöjd med passformen på min nya från BoT men tycker att hakremmen sitter lite långt fram, också en sak att tänka på..
 
  • Gilla
Reactions: 360

Liknande trådar

Utrustning Hej, I julas köpte jag en back on track hjälm eq3 med samhetsfinish eftersom jag började rida unghäst I samma veva och då ville ha något...
Svar
4
· Visningar
1 394
Senast: Marvin
·
Kropp & Själ Jag har under flera år misslyckats med att hitta en varm kappa/ jacka till vintern. Varje år har jag försökt. Förra året gav jag upp och...
2
Svar
37
· Visningar
3 471
Senast: svea
·
Utrustning Någon som har denna hjälm Back on track EQ3? Hur upplever ni den när ni rider med den? Själv blev jag väldigt irriterad av att sitta ner...
Svar
10
· Visningar
1 190
Senast: Shaggy
·
Hästvård Usch jag känner mig jättekluven. Jag har en konvalescent som inte får bli kall över ryggen pga skada. Han är oklippt förutom en ruta...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp