Chriistiina

Trådstartare
Hade tänk köpa mig en hjälm, är så trött på att låna av ridskolan och sen inte veta vad den vatt med om tidigare.
Men jag tycker det känns som det finns hur många som hälst och för olika användnings område...
Ska ha min hjälm en gång i veckan + några helger då och då när jag är hoss en kompis och rider.
Kraven är:
Ska kosta max 1000kr
Ska vara svart ^_^
Bra ventilation
Inte se ut som en svamp när den sitter på huvudet

Ja, det är vad jag kommer på nu. Kan ni tipsa mig om ngn hjäm tro?
Ni får gärna skriva var man kan hitta den. Ska till falsterbo i sommar så kommer det finnas någon försäljare av den där tro så skriv det. Annars gärna någon affäre i Malmö/Lund området, vill inte beställa över internet. Vet ni någon bra hjälm men ingen affär här. Så klistra gärna in en bild och skriv namn så kan jag söka upp den själv ;)

// Christina
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälm

Hej det finns många olika bra hjälmar med bra ventilation för under 1000 lappen det är till att prova sig fram själv trivs jag bra med eurolite kostar ca 600-750. Det är så olika från huvud till huvud hur en hjälm sitter kan sitta snyggt på dig men inte på mig så prova dig fram när du är på hästmässan där kan man hitta många bra för ett bra pris än vad de har i äffererna
 
Sv: Hjälm

Har du prövat Euro Lite?? Har den som "rida ut" hjälm och den är skön, fast ingen slår JW!!:love:
 
Sv: Hjälm

Kollla på Hööks! Dom har någon hjälm som är svart/grå, venteliation och många kompisar som har en sådan är jättenöjd! Tror dom max kostar 600 kr...:idea:
 
Sv: Hjälm

Champion showring är av en klassisk modell och snygg och stilren.
900 kostar den där jag hittade bilden, men det är nog billigare..

CH1020.jpg
 
Sv: Hjälm

Horka har fina sammets hjälmar i svart :) kanske aningens "svamp"
varning, men bekvämare än hööks sammets variant iaf..:smirk:
 
Sv: Hjälm

Jag har haft min Euro-Lite några månader nu och trivs bra med den :) Den kostade 750 kr på Granngården.
 
Sv: Hjälm

Trams! Alla vet att man ser ut som en svamp i ridhjälm! Inget att oroa sig över ;) Köpte just Hasbros svarta kask (ser ut som champion showringen) för 399:- på Eko. ;)
 
Sv: Hjälm

Tråden är ju ett halvår gammal, så TS har nog förhoppningsvis redan hittat en hjälm vid det här laget.;)
 
Sv: Hjälm

Jag tycker att Hööks lätta hjälm (den utan plastmojs på) är underbar! Superbillig och bekväm.
 
Sv: Hjälm

Oj, varför har denna kommigt up. Denna starta jag i sommras. :p

Jag hittade en hjälm. Köpte en hjälm från hooks. Den som finns med plast fram också. Men köpte den utan. Super skön och billig =)
 

Liknande trådar

Utrustning Förut när jag ägde häst var sadel och bett det värsta jag visste att köpa. Nu har jag ett hästlöst problem. vad fasiken ska jag ha för...
Svar
8
· Visningar
2 269
Senast: Drago
·
Ekonomi & Juridik Risk för att det blir en lång historia. Jag köpte en fyraårig häst från tyskland förra året. Jättefin och vi funkar bra ihop, alla...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
15 506
Senast: SusieQ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp