Hjälmdjungel

Behöver uppgradera hjälminnehavet och har tittat på en BoT Lynx. Kanske inte den snyggaste hjälmen, men väldigt skön!
 
Okej insåg för ett tag sedan att min hjälm inte längre är godkänd för tävling. Har i dagsläget en JW Victory och är ute efter en likvärdig. Ställbar, lätt ingen i sammmet.

Finns ju hur mycket hjälmar som helst och i alla prisklasser.

Vad har ni för hjäm? Har ni en likvärdig/liknande min? +/- med just den hjälmen i har?
Jag har en "Matrix Mips JH Collection" från Hööks. Personligen tycker jag att det finns snyggare hjälmar, men eftersom den har mips är den säkrare än många andra hjälmar och jag tycker den har ett bra pris (1.500kr) om man inte vill lägga upp emot 5.000kr på en hjälm. Den är även ställbar och bekväm. Hade tidigare en "Crystalline CRW" från Hööks men den satt inte alls bra, alldeles för djup, men det är såklart väldigt individuellt vilka hjälmar som sitter bra och ej.
 
Jag har en "Matrix Mips JH Collection" från Hööks. Personligen tycker jag att det finns snyggare hjälmar, men eftersom den har mips är den säkrare än många andra hjälmar och jag tycker den har ett bra pris (1.500kr) om man inte vill lägga upp emot 5.000kr på en hjälm. Den är även ställbar och bekväm. Hade tidigare en "Crystalline CRW" från Hööks men den satt inte alls bra, alldeles för djup, men det är såklart väldigt individuellt vilka hjälmar som sitter bra och ej.
Den har jag också. Jag har knepig huvudform och provade mig igenom massor av hjälmar innan jag hittade den här som faktiskt passar ganska bra (inte perfekt men det verkar omöjligt). Stör mig lite på att den inte fick så bra resultat i det stora testet, men passformen är ju också väldigt viktig och då hade jag liksom inget att välja på. Hade gärna provat Uvex men hittade den ingenstans då (orkade inte beställa och skicka tillbaka ytterligare en hjälm och den fanns inte i butik).
 
Jag har en "Matrix Mips JH Collection" från Hööks. Personligen tycker jag att det finns snyggare hjälmar, men eftersom den har mips är den säkrare än många andra hjälmar och jag tycker den har ett bra pris (1.500kr) om man inte vill lägga upp emot 5.000kr på en hjälm. Den är även ställbar och bekväm. Hade tidigare en "Crystalline CRW" från Hööks men den satt inte alls bra, alldeles för djup, men det är såklart väldigt individuellt vilka hjälmar som sitter bra och ej.
Den har jag också. Älskar den och tycker faktiskt att den är snygg också. :)
 

Liknande trådar

Hundträning Jo, jag är medveten om att jag har en spets och att min ras dessutom vallar med skall. Och jag är helt okej med att Slyngeln inte är den...
Svar
6
· Visningar
798
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 360
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 037
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 436
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp