Hjälmhjälp till dottern?

Har en slät Lynx till mitt ovala huvud. Med tanke på Folksams test finns det verkligen ingen anledning att köpa annat än BoT (under förutsättning att den passar)

Fick en slät lynx i julklapp. Den va dock lite liten i storleken tyckte jag. Så ska in till hööks och prova stl L. Ville kunna ha den både med och utan buff under, har vindkänsliga öron :)

Har din släta Lynx hållt sig fin och orepig? Jag har bara haft micromocca innan, men använder alltid hjälmpåse.

Den är också större och tyngre än min gamla hjälm, men man vänjer sig antar jag. Det är inget du tänker på? Kanske är den iofs inte större än CO m.fl... min gamla hjälm är en billig som inte får tävlas med längre så kanske är den som är ovanligt liten och lätt numera.
 
Senast ändrad:
@Kaki
Den håller sig fin, är du van att förvara i påse så blir det inga problem.
Jag hade Lamicells Master innan vilket typ är en cykelhjälm så självklart är det skillnad. Däremot tycker jag Lynxen ser mycket klumpigare ut än den känns och har samma upplevelse av CO.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 141
Senast: iNTOHiMO
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 105
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Hej! Jag behöver hjälp med lite råd och tips gällande skoning. Jag har haft min häst i fyra år. Första året gick det jättebra att sko...
Svar
11
· Visningar
1 570
Senast: tuaphua
·
Utrustning Jag har alltid haft svårt att hitta ridhjälmar som passar mig bra. Antingen är de för små eller så är det för stora. Jag köpte en...
Svar
4
· Visningar
812
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp