Hjälmstorlek

I

INKA

Hur tar man reda på vad man har för stl i hjälmar. Tänkte beställa en nu från börjes (imperial) heter den. I min gamla hjälm står det ingen stl så hur ska jag veta vilken stl jag då ska beställa? :confused:
 
Sv: Hjälmstorlek

Så tight det går, eller ska det vara någon centimeter till godo? (:
 
Sv: Hjälmstorlek

Jag har storlek 58 i hjälm och när jag har mätt mitt huvud (t ex. inför luciaframträdanden då vi ska ha buxbomskransar) så är det alltid 58 cm som gäller, och då drar vi inte för kung och fosterland utan vi mäter normalt, lagom tight! :)
 
Sv: Hjälmstorlek

Du ska kunna ha hjälmen utan att få huvudvärk, men om du skakar lite på huvudet ska den inte vippa omkring. Mao ska den sitta stadigt utan att klämma.

Har 60 cm runt huvudet och storlek 60 i hjälm.
 
Sv: Hjälmstorlek

Mitt huvud mäter 55,5 cm. Har tre hjälmar. en 55:a, en 56;a och en 57:a. De i storlek 55 och 57 passar precis och den i 56 är för stor. Alla märken är inte helt lika i storlekarna. Det är tre olika märken på dem. (den i storlek 57 provade jag i affären och samma hjälm i 56 var för stor, men i 57 passade den bra. Storlekarna kan vara luriga.)
 

Liknande trådar

Hästvård Funderar på att köpa filttofflor/waterboots till hästarna att sätta på hovarna innan hovslagaren kommer eller som nu när det är väldigt...
2
Svar
20
· Visningar
1 361
Senast: janna
·
Utrustning Vad ska man tänka på när man ska köpa ridhjälm till barn? Har ni några rekommendationer? Det är nya modeller och märken sedan jag var...
Svar
6
· Visningar
567
Senast: Sofie.S
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 794
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Tjo, någon som vet hur de olika märkena på rundbalsnät ligger i storlek? Vi har haft dom från granngården, hansbro sport lr va dom nu...
Svar
4
· Visningar
397

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp