Hjälp! Alsikeklöver?

Hasselört

Trådstartare
Hjäääälp! Vad säger ni som har erfarenhet, är detta den befarade Alsikeklövern?

Har den i min ny plöjda och sådda hage 😓 !! Om det nu är alsikeklövern som ändå trängt igenom trots plöjning och allt, vad tusan gör man då?!

Såå tacksam för svar 💗😊
 

Bifogade filer

  • 20200629_213149.jpg
    20200629_213149.jpg
    402,7 KB · Visningar: 260
Hjäääälp! Vad säger ni som har erfarenhet, är detta den befarade Alsikeklövern?

Har den i min ny plöjda och sådda hage 😓 !! Om det nu är alsikeklövern som ändå trängt igenom trots plöjning och allt, vad tusan gör man då?!

Såå tacksam för svar 💗😊
Hur mycket är det? Så pass så det är omöjligt att gräva bort?
 
Finns det risk att det funnits i fröblandningen? En vän sådde in med en vallfröblandning som absolut inte innehöll alsikeklöver, men det hade blivit fel. Hon reklamerade och fröfirman fick bekosta upplöjning och ny insådd...
 
Finns det risk att det funnits i fröblandningen? En vän sådde in med en vallfröblandning som absolut inte innehöll alsikeklöver, men det hade blivit fel. Hon reklamerade och fröfirman fick bekosta upplöjning och ny insådd...
Det var ungefär den tanken jag hade med min fråga. Om man plöjer och sår om bör det inte bli mer än enstaka exemplar annars bör det komma från blandningen
 
Enbart klöver?
I så fall är jag osäker, eller ja klart att det går, men det blir väl högt med protein, hur högt kan jag inte säga. Jag har lättfödda så hade nog blivit väl mycket.
Beroende på jordens beskaffenhet finns det väl kanske risk för mycket lera såhär års?
Och så får man ha koll efter alsike och annat giftigt då.
 
Enbart klöver?
I så fall är jag osäker, eller ja klart att det går, men det blir väl högt med protein, hur högt kan jag inte säga. Jag har lättfödda så hade nog blivit väl mycket.
Beroende på jordens beskaffenhet finns det väl kanske risk för mycket lera såhär års?
Och så får man ha koll efter alsike och annat giftigt då.
Ja det är nästan bara rödklöver. Jag kan ta kort på gräset senare
 
Nästa fråga: kan man ha lösdrift på sån mark? Det en skogsdunge och så ca 5 ha klöver. Till 2 hästar som lätt fäller ur.

Som lösdrift kan du ju ha det, men inte som bete om det inte finns något att beta.
Men under hösten/vintern/våren fodrar man ju med hö så då är det ju inge problem.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 576
Senast: hollypolly
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 819
Senast: Solstig
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 704
Senast: gulakatten
·
Träning igår var jag (som åhörare) på clinic med John Ricketts. Jag hade innan hört avsnittet av Ridpodden där han medverkar och tyckte det lät...
2
Svar
31
· Visningar
4 961
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp