Hjälp! Återställs till fabriksinställningar

bigganl

Trådstartare
Jag behöver akut hjälp av någon datakunnig. (att inte kunna använda datorn som vanligt är inte alls roligt)

Vår dator har blivit helt hopplös. Den har varit lite seg ett tag, men inget som spelar någon större roll. För en månad sedan började den uppföra sig väldigt konstigt. Den blev plötsligt störtseg. Det tog en minut att få upp den här sidan tex. Vi har inte laddat ner någonting när den började uppföra sig konstigt. Virusprogrammet har inte varnat heller, men man kan förmodligen fått med sig något skit ändå vid surfning. Har gjort ett flertal bredbandskoller och det visar att hastighet för att skicka filer är på ca 1,5 mb, vilket är helt ok. Skicka filer däremot.... Den hastigheten är idag på 0,02. igår var den 0,03. (i princip ingenting alltså:crazy:)
Jag kan inte bifoga en bild i ett mai. Jag kan inte ladda upp en bild på nätet. Ibland är det problem med att skicka text när jag skriver i ett forum, men då funkar det att skicka igen.
Hur som helst. Att återställa datorn till fabriksinställningarna verkar vara det enda vettiga. När man startar står det att man ska klicka F10. Problemet är bara att datorn inte tar emot den signalen. Jag startar och klickar F10 och det händer absolut ingenting. (Jag har kollat att tangenten fungerar så där är inte problemet. Har även kollat med ett annat tangentbord och det är samma sak.)
Vad gör man då?
Har kört reg-cleaner, defragmenterat, återställt till ett par månader tillbaka och det är ingen som helst skillnad.
HJÄLP!
 
Sv: Hjälp! Återställs till fabriksinställningar

kan bara tillägga att jag fick skicka inlägget tre gånger innan det gick iväg och att det tog tre minuter innan det blev synligt. Det här är inte roligt.
 
Sv: Hjälp! Återställs till fabriksinställningar

Det är väl systemåterställning du menar?

Har du den aktiverad så är snabbaste vägen att skriva systemåterställning i Start/>sök bland program och filer<. Detta då under förutsättning att du kör Windows 7
 
Sv: Hjälp! Återställs till fabriksinställningar

Nej jag har windows xp. Jag vill inte återställa den en månad tillbaka eller liknande utan återställa den helt. Nu har jag efter jäkligt mycket om och men fått en fungerande uppkoppling igen. Köpte ett nytt modem då vårt var väldigt gammalt. Det gick fint att koppla in, men routern gick inte att koppla in för då fungerade inte internet. Jag satt hela kvällen igår med detta och hela morgonen idag. Ingen skillnad. Har ringt butik där routern köpts. De hänvisade till fabrikanten som hänvisade till en annan avdelning, som hänvisade till ett annat företag som hänvisade till butiken som jag ringde från början.:crazy: Blir man trött eller? De skickade mig till en kundsupport som ville att jag skulle ta med prylarna till butiken för att de skulle se hur grejerna var kopplade och testa. Åkte dit. På serviceavdelningen hade de ingen aning så de skickade in mig i butiken. Där tittade de på prylarna och sa att sådant kunde inte de kolla. Nähä.... Vad gör jag då? De hade inga förslag och eftersom jag var stressad till max så bad jag att få köpa en ny router istället. Jag förklarade hur vi bodde och hur många övriga enheter som skulle använda uppkopplingen. Fick en router och åkte till jobbet. Där tittade jag på kartongen och fick en känsla av att detta inte alls var rätt för oss. Det ska klara många enheter och i ett tvåvåningshus. Åkte tillbaka till butiken efter jobbet och frågade. Den killen skrattade och sa att, nej, det var helt fel för oss. Han kunde inte förstå hur någon kunde ha föreslagit det till oss. :cry: Bara att köpa ett annat.
Åkte hem för att koppla in. Ja..... Samma sak som med gamla routern. Den hittade ingen IP adress. ringde vår internetleverantör, men han kunde inte hjälpa till utan hänvisade till märket av routern. Ringde vår hyresgäst i ren desperation. Hon är ingen expert alls, men brukar vara logisk. Hon bad mig koppla på olika sätt, återställa routern samt systemåterställa den stationära datorn ett par veckor och vips. Det fungerar. jag är såååå glad och hon klarade det som alla företag, leverantörer och supports inte kunde.

Jag tror i och för sig att vår stationära dator skulle må bäst om den blev fabriksåterställd, men det känns inte som någon panik nu. :laugh:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Varje gång jag startar datorn har jag börjat få upp ett felmeddelande om att Java, eller mer exakt jusched.exe, inte är kompatibelt med...
Svar
3
· Visningar
1 305
Senast: Riley
·
IT & mobiler Min dator mår synnerligen obra. Den har mått bra tills igår kväll, då jag satt och surfade och skulle ladda in lite bilder från...
Svar
2
· Visningar
1 159
IT & mobiler Hrrmm.. Hur vet man att man har virus på datorn? :o Det står ingestans vad jag vet att det är konstiga nya filer på den. En sak har...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: Renkött
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp