Hjälp att förstå en kk och vad är nästa steg?

Masterkatten

Trådstartare
Jag har en kk som jag träffat i ett år. Det har varit ett par pauser på någon månad på min kks begäran men kkn har kommit tillbaka till mig. Nu har vi träffas i 1-2 månader men jag är väldigt återhållsam eftersom kkn har "dissat" mig tidigare.

När vi ses så är det inte bara sex utan vi myser och kkn är väldigt kärleksfull i sina handlingar. Vi sover alltid med varandra när vi ses och ingen har bråttom hem om det inte är jobb. Så har det varit i stort sett hela tiden.

Nu till mina funderingar. Jag träffade kkn när hen var berusad och då öppnade hen upp sig och sa saker som "tänk om vi var i ett förhållande", "älskling", "hjärtat" och hen sa även att hen tycker om mig men inte kan inleda något pga en viss anledning. Jag blev väldigt förvånad och gav väl ingen respons direkt.

Vi har träffats efter det och kkn är lika kärleksfull i sina handlingar, dock inte verbalt. Jag har mina misstankar om att kkn har haft sex med andra efter sin "kärleksförklaring" vilket jag inte kan säga något om eftersom vi inte är exklusiva.

Hur tolkar ni detta? Är det bullshit och fyllekärlek eller ligger det faktiskt något bakom? Om hen nu tycker om mig varför ligger hen då med andra?

Jag har blivit väldigt sårad tidigare och därför kväver jag mina känslor men känner att det nog inte går längre.

Väldigt tacksam för alla idéer och tankar kring detta.
 
Det enda du kan göra är att fråga honom. Har du känslor som han inte kan besvara är det snällast mot er båda att bryta och inte ses mer. Kommer han tillbaka får du ställa krav på hur du vill ha det om det är vad du vill.
 
Det enda du kan göra är att fråga honom. Har du känslor som han inte kan besvara är det snällast mot er båda att bryta och inte ses mer. Kommer han tillbaka får du ställa krav på hur du vill ha det om det är vad du vill.
Jag vet, du har så rätt... Jag mår verkligen inte bra i denna ovisshet och kommer prata med hen. Men behöver bolla lite med människor utifrån som ser situationen objektivt
 
När det gäller KK, försök undvik känslor. Har själv råkat ut för ett rikspucko, som började som KK, hintade om att vi kunde bli ihop. Dum som ja var dansade jag helt efter hans pipa, tills jag såg via fb att han ljög mig rätt upp i ansiktet och jag blev jättesårad. Aldrig mer.
 
Hur tolkar ni detta? Är det bullshit och fyllekärlek eller ligger det faktiskt något bakom? Om hen nu tycker om mig varför ligger hen då med andra?
En sak i taget.

Först och främst är jag helt övertygad om att det är på fyllan folk vågar säga sanningen. Barn och fyllon säger sanningen. Sen är det nog så att han just där och då tycker att allting är sjukt underbart, frågan är väl om den anledningen han anger till att inte ha ett monogamt förhållande är legitim. Det vet ju bara du, vad han sa till dig. Eller sa han bara av en anledning, utan att specificera??

För det andra, ta inte ut någonting i förskott. Dina fantasier är säkert betydligt värre än vad verkligheten är. Finns det någonting som faktiskt tyder på att han ligger med andra?
 
Min erfarenhet av kk-förhållanden är att så fort du börjar fundera på känslor, dina egna eller den andres, så bör du bestämma dig för vad DU vill, sedan fråga den andre och vara beredd på ett ja eller nej och acceptera det.

Blir det ett nej så gå hem och bryt ihop och gå sedan vidare...

Jag hade ett kk i yngre dagar i ungefär ett år. Och efter en fyllekväll öppnade jag upp mig. Hans svar blev nej. Då sa jag att han aldrig kunde höra av sig till mig igen om han inte var beredd på ett förhållande för det skulle skada mig.
Själv raderade jag hans nummer så att jag inte skulle kunna fylletexta honom.
4 månader senare träffade vi på varandra ute på en klubb. Vi gick hem tillsammans den natten och var ihop i ca 9 månader efter det. Ärligt talat var vårt förhållande bättre när vi var kk än när vi var ihop. Att göra slut och inte ses mer alls var ett gemensamt beslut! :)
 
Jag hävdar å andra sidan att är man salongsberusad och mår bra så älskar man hela världen och kan även känna sig sentimental, så jag hade inte litat på vad någon säger i fyllan och villan. Dagen efters kranka blekhet och tillnyktring kan få en att vilja ta närmsta spade för att gräva ner sig en tid.
 
Jag hävdar å andra sidan att är man salongsberusad och mår bra så älskar man hela världen och kan även känna sig sentimental, så jag hade inte litat på vad någon säger i fyllan och villan. Dagen efters kranka blekhet och tillnyktring kan få en att vilja ta närmsta spade för att gräva ner sig en tid.
Visst är det så men hen visade ingen ånger dagen efter utan tvärtom så var hen väldigt gullig mot mig.
Jag själv blir väldigt glad och "älskar alla" när jag druckit men skulle ändå inte säga något som detta om jag inte kände så. Men alla funkar inte som jag.
 
Visst är det så men hen visade ingen ånger dagen efter utan tvärtom så var hen väldigt gullig mot mig.
Jag själv blir väldigt glad och "älskar alla" när jag druckit men skulle ändå inte säga något som detta om jag inte kände så. Men alla funkar inte som jag.
En person som är varm och vänlig som person är det mot de flesta.

Att hen visar värme och är gullig kan betyda att det är en sån person. Sånt är inte något man är exklusivt mot en enda. Vet män som har affärer bredvid. Varm och go mot hustru och likadan mot den andra kvinnan. Helt enkelt för att det är så de är som personer.

Fall inte i fällan att analysera hur hen beter sig. Red ut vad du själv vill och PRATA med henom.
Bygg inte luftslott.
 
Jag tänker också att även om det var på fyllan hen bedyrade sin kärlek så betyder det inte att det inte var sant. Men om du inte verkade öppen för prat/ besvarade känslorna så gick hen vidare mentalt.
Så jag tycker du ska fundera ut hur du känner (du kanske inte kommer fram till så mycket) men ta upp det med hen.
Är man inte uttalat exklusiv så finns det inget som hindrar en från att ha sex med andra, trots att man känner väldigt starkt för någon annan.
 
Ofta pratar en väl från sitt eget perspektiv när det inte pådyvlas annat och väldigt många hästtjejer är hetero och kvinnligt kön är min erfarenhet. Har du någon annan erfarenhet?

Men om TS själv skriver HEN, varför bara skriva något annat?
Vi som inte är heteronormativa skulle uppskatta att vissa inte utgår enbart från sig själva hela tiden...
 
Jag tänker också att även om det var på fyllan hen bedyrade sin kärlek så betyder det inte att det inte var sant. Men om du inte verkade öppen för prat/ besvarade känslorna så gick hen vidare mentalt.
Så jag tycker du ska fundera ut hur du känner (du kanske inte kommer fram till så mycket) men ta upp det med hen.
Är man inte uttalat exklusiv så finns det inget som hindrar en från att ha sex med andra, trots att man känner väldigt starkt för någon annan.
Om jag ser till mig själv så hade jag nog också kunnat ligga med någon annan, särskilt om jag inte fick den responsen jag ville efter att ha öppnat mig :(
Men hur ska jag ta upp hur jag känner nu när det gått några veckor sedan min kk öppnade sig utan att det blir krystat?
 
Om jag ser till mig själv så hade jag nog också kunnat ligga med någon annan, särskilt om jag inte fick den responsen jag ville efter att ha öppnat mig :(
Men hur ska jag ta upp hur jag känner nu när det gått några veckor sedan min kk öppnade sig utan att det blir krystat?
typ, Du vet den dagen när vi xx. Jag blev jätteglad för dina fina ord, men vill gärna prata om du fortfarande känner så?

Förhoppningsvis får du ju lite respons och så kan ni ta det vidare.
 
Har haft känslor för mina kk men det har aldrig inneburit att jag vill mer än att vara just kk.

Att ha mer än ett kk eller ons är inget jag har brytt mig om.
Så är det många gånger men just eftersom hen sa som hen sa så måste där ligga en tanke bakom tänker/hoppas jag. Sa du någonsin till din kk att du kunde tänka dig ett förhållande med hen eller liknande?
 

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 418
Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
54 934
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp