Hjälp att förstå en kk och vad är nästa steg?

Blev irriterad på det eftersom TS själv skriver hen, tycker inte att det bara ska antas att någon är ett visst kön, oavsett om sannolikheten säger att det är vanligare att det rör sig om en kvinna och en man.

Det var det där som slog mig också. TS anstränger sig ju uppenbarligen för att presentera en könsneutral bild, då känns det naturligt att anamma den. För mig alla fall. :)
 
Alltså för att bara ta detta om vad man säger på fyllan eller ej: min utgångspunkt gällande både mig själv och andra är att det är vad som kommer fram i nyktert tillstånd som går att lita på. På fyllan kan man ju bli emotionell åt både höger och vänster, är min upplevelse.
 
Jag tror det bästa är att sluta fundera och bara leva livet. Det finns de som inte vet riktigt vad de vill, som vill både äta kakan och ha den kvar.

Såg bla en tjejkompis och lillebrors killkompis gå runt varandra. Tjejen fattade tycke för killen men vågade inte för att hennes fästman dumpat henne. De hade samtal och hon velade hela tiden, han ställde upp - trygg, lugn, stabil (vi har känt killen länge, både nykter och asfull). Han hjälpte tillmed hästarna, hämta hö mm med snudd på att bli utnyttjad tyckte vi utomstående. Men efter ett tag sa killen ifrån och tjejen blev ledsen. Sen träffade han en ny tjej och de bor ihop än idag.

Känslor är komplicerade och inte säkert hen är medveten om vilka signaler som sänds ut. För din egen del så antingen njuter du så länge det varar, en dag i taget eller så klipper du banden och går vidare. Men oavsett så lev ditt liv, vänta inte på sms utan se till att göra saker du vill.
 
Jag instämmer i kören: prata! Om det är det du vill?

Det är inte ovanligt att man kan ha känslor för en person men vilja ligga med flera. Det är också möjligt att ha känslor för flera, så det där med exklusivitet är kanske något man får deala lite om, särskilt om nuvarande förutsättningar är att man är kk och inget annat.
 
När det gäller KK, försök undvik känslor. Har själv råkat ut för ett rikspucko, som började som KK, hintade om att vi kunde bli ihop. Dum som ja var dansade jag helt efter hans pipa, tills jag såg via fb att han ljög mig rätt upp i ansiktet och jag blev jättesårad. Aldrig mer.
Fast... Det kan ju lika gärna svänga åt andra hållet. Jag och min käresta träffades för att vara kk:s, jag skulle minsann inte ha något förhållande osv osv men den planen sket sig och det var ju tur för oss. Det går inte att komma undan risken att bli bränd och det gäller på båda hållen. Jag har krossat mer än ett hjärta men jag kan ju inte hjälpa att deras känslor har varit obesvarade. Jag hoppas dock att jag lyckats undå att bete mig som ett as. Lögner är aldrig bra.
 
Fast... Det kan ju lika gärna svänga åt andra hållet. Jag och min käresta träffades för att vara kk:s, jag skulle minsann inte ha något förhållande osv osv men den planen sket sig och det var ju tur för oss. Det går inte att komma undan risken att bli bränd och det gäller på båda hållen. Jag har krossat mer än ett hjärta men jag kan ju inte hjälpa att deras känslor har varit obesvarade. Jag hoppas dock att jag lyckats undå att bete mig som ett as. Lögner är aldrig bra.
Nej det kunde inte svänga åt andra håll med den idioten.
Möjligt att det är andra utgångslägen för andra kks, men inte med den jag hade oturen att råka ut för.
 
Fast... Det kan ju lika gärna svänga åt andra hållet. Jag och min käresta träffades för att vara kk:s, jag skulle minsann inte ha något förhållande osv osv men den planen sket sig och det var ju tur för oss. Det går inte att komma undan risken att bli bränd och det gäller på båda hållen. Jag har krossat mer än ett hjärta men jag kan ju inte hjälpa att deras känslor har varit obesvarade. Jag hoppas dock att jag lyckats undå att bete mig som ett as. Lögner är aldrig bra.
Hur märkte ni att där fanns mer känslor? Vem tog första steget osv?
 
Jag håller om med vad flera andra skrivit: du måste börja med att analysera vad du känner, vad du vill ha, vilken typ av relation du är intresserad av. Du (och vi andra) kan nog bara spekulera och kring vad hen menar med sina ord och beteenden.

Om jag brainstormar lite: Hen kanske vill vilja leva med dig i ett monogamt förhållande, fortsätta som ni gör nu, vara i ett öppet förhållande med dig, omformulera relationen till en icke-sexuell vänskapsrelation osv. Att hen uttrycker sig och beter sig ömsint och kärleksfullt mot dig skulle jag tolka som att hen genuint tycker om dig – men det behöver inte säga så mycket om hur hen tänker kring er relation och vilken färg och form hen vill att er relation ska ha.

Vad som sedan kan tänkas ske (om du ens vill att något ska förändras i er relation) kan du ta kontroll över genom att du tänker igenom vad just du vill ha ut av den här relationen. Sedan är det nog bara att ta tjuren vid hornen och fråga hen om vad hen vill. Typ ”du, vi har varit kk ett bra tag nu, hur ser du egentligen på det hela?”
 
Man kan vara kär även om man inte vill ha ett förhållande, alla vill faktiskt inte ha den klassiska typen förhållande :)
Din kk kanske älskar dig men det måste inte betyda inte att han eller hon vill bli tillsammans.

Precis så.

Jag hade starka känslor för mitt ligg och han för mig. Men vi ville inte ha en klassisk relation eftersom vi vill helt olika saker i livet. Ses för att äta, ligga och gosa lite då och då räckte utmärkt.

Nu har jag en annan som vill samma sak som jag och det är starka känslor där med och vi är exklusiva. Vi har dock ingen etikett på vår relation.

Till ts.
Börja med att bena ut vad du själv känner och vill med relation. Sen tar du upp det med honom så får du se om han är inne på samma spår.
 
Hur märkte ni att där fanns mer känslor? Vem tog första steget osv?
För min del gick det väldigt fort, jag blev förälskad vid första ögonkastet men det dröjde väl ytterligare några månader innan han sa något i stil med "det här är nog mer än bara sex" och jag flinade och menade att det hade jag vetat länge. Han hade inte hyllat om att han gillade mig mycket precis. Vi är inte exklusiva och har inga planer på att flytta ihop, men vi är ett par och vi älskar varandra.
 
Man kan vara kär även om man inte vill ha ett förhållande, alla vill faktiskt inte ha den klassiska typen förhållande :)
Din kk kanske älskar dig men det måste inte betyda inte att han eller hon vill bli tillsammans.
Jag hade en jättefin kk för många år sedan. Vi hade definitivt romantiska känslor för varandra och han var alltid tillgänglig när jag ringde (även när han var i andra relationer fick jag reda på senare). Vi träffades av och till i åtta år men mer än kk blev det aldrig. Han levde ett liv som jag inte ville vara en del av, och han ville nog inte heller att jag skulle bli det. Jag tänker på honom med värme och ångrar ingenting.
 
Jag menade inte så. Utan att man kan inte förutsätta att det är det enda möjliga utfallet när någon vill förändra en kk-relation.
Det var inte det jag menade heller, berättade bara en personlig erfarenhet jag varit med om. Tänkte att det var fler som varit med om annat också, så man får en breddad vy eller vad man ska skriva från olika erfarenheter.
 

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 246
Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
54 711
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp