Hjälp att hitta rätt ost!

Migo

Trådstartare
Min partner är nyligen hitflyttad från USA och förfasas över vårt ostutbud. 🤔🙄😂

Han efterfrågar "medium cheddar cheese", och jag har fasen ingen aning om vad motsvarande kan heta här! Vi har provat Grevé och hushålls, de är inte vad han söker.

Någon som kan ha tips? Det blir så dyrt att köpa en massa enkilosostar som inte blir använda...
 
Min partner är nyligen hitflyttad från USA och förfasas över vårt ostutbud. 🤔🙄😂

Han efterfrågar "medium cheddar cheese", och jag har fasen ingen aning om vad motsvarande kan heta här! Vi har provat Grevé och hushålls, de är inte vad han söker.

Någon som kan ha tips? Det blir så dyrt att köpa en massa enkilosostar som inte blir använda...

Jag tolkar det som mellanlagrad cheddar.
 
Min partner är nyligen hitflyttad från USA och förfasas över vårt ostutbud. 🤔🙄😂

Han efterfrågar "medium cheddar cheese", och jag har fasen ingen aning om vad motsvarande kan heta här! Vi har provat Grevé och hushålls, de är inte vad han söker.
Cheddarost kanske, finns i de flesta större butiker :)
 
Min partner är nyligen hitflyttad från USA och förfasas över vårt ostutbud. 🤔🙄😂

Han efterfrågar "medium cheddar cheese", och jag har fasen ingen aning om vad motsvarande kan heta här! Vi har provat Grevé och hushålls, de är inte vad han söker.

Någon som kan ha tips? Det blir så dyrt att köpa en massa enkilosostar som inte blir använda...
Kan det vara Mild Cheddar? Här tex beskriver de det lite: https://www.falbygdensost.se/inspiration/ostfakta/cheddar/

Det kanske går att ringa till Falbygdens och fråga? Det går även att beställa från dem.
 
Jo, men jag tänker att vilken cheddar som helst måste ju vara närmare meduim cheddar än grevé och hushålls. :D
Amerikansk cheddar är inte alls samma som brittisk (och svensk) tyvärr.
Jag förstår @Migo partner då jag älskar ostutbudet i USA men inte hittat något bra alternativ i Sverige. Det närmaste jag kommit är färdigskivad hamburgar-cheddar. Men inte den smältosten utan den som ser ut som vanlig ost men ligger bland de andra färdigskivade. Ska se om jag hittar bild.
 
Min partner är nyligen hitflyttad från USA och förfasas över vårt ostutbud. 🤔🙄😂

Han efterfrågar "medium cheddar cheese", och jag har fasen ingen aning om vad motsvarande kan heta här! Vi har provat Grevé och hushålls, de är inte vad han söker.

Någon som kan ha tips? Det blir så dyrt att köpa en massa enkilosostar som inte blir använda...
Lidl har en schysst vardagscheddar i två lagringar, vanlig engelsk cheddar. 🙂
 
Amerikansk cheddar är inte alls samma som brittisk (och svensk) tyvärr.
Jag förstår @Migo partner då jag älskar ostutbudet i USA men inte hittat något bra alternativ i Sverige.
Ahh, är det den som bara kallas för American Cheese i alla coocking shows? Eller får de kalla något som inte är cheddar för cheddar?
 
@Migo denna till exempel:

1610365771664.jpeg

Dock blir det ju såklart dyrt om det äts mycket sådan ost.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp