Hjälp att hitta träns!!

cela

Trådstartare
Hej !
Har letat "överallt" på nätet, tränstrådar samt eurohorse efter ett snyggt träns men hittar inget som uppfyller mina önskemål;

-svart
-Nosgrimma 4-4,5 cm engelsk el. aachen
- BRA kvalitetsläder
-spännen i runda eller i alla fall ngt rundade former
- rundsytt är oxxå intressant
-maxpris 1500 kr

några tips??
 
Sv: Hjälp att hitta träns!!

Ok, ett nytt märke för mig! Hittar dock inga bilder på träns från Dan Rider, har du ngn länk kanske?
 
Sv: Hjälp att hitta träns!!

Ja, då såg ju kanskeinte nosgrimman tillräckligt bred ut kanske... Hur är kvalitén på Jacson jmf m tex stubben eller kieffer?

En annan "dum" fråga: Kan man ta bort det extra sidstycket på ett kandar så det blir som ett vanligt träns?
 
Sv: Hjälp att hitta träns!!

Ja det kan man göra!

Jacsons kvalité går inte att jämföra med Stübben och Kieffer som ligger på ett mycket högre pris och är av mycket bättre kvalité.
 
Sv: Hjälp att hitta träns!!

åååh, där var ju faktiskt ett par intressanta träns! Tackar för tipset:bow:
(nr 4242,4243,4244) hade kunnat tänka mig lite bredare nosgrimma men i övrigt såg dom fina ut! Men hur är dom i kvalitén, har du själv ngn erfarenhet av märket? Och vart kan man hitta en återförsäljare i sverige tro?
 
Sv: Hjälp att hitta träns!!

En annan "dum" fråga: Kan man ta bort det extra sidstycket på ett kandar så det blir som ett vanligt träns?

Beror på hur kandaret är sytt. På en del kandar (spännen i nacken, ryndsytt, paddat nackstycke mm) ser det rätt dumt ut att plocka bort stångremmen, men sitter den "som vanligt" under nackstycket så går det bra.
 
Sv: Hjälp att hitta träns!!

4242 och 4243 är samma träns med det ena med määsing och det andra med silver. Jag beställde ett 4243 för 2 veckor sedan så jag hoppas jag får det snart. Kan då rapportera om lädret. 4244 är ju en riktigt bred nosgrimma, bör ligga på runt 4,5 cm. Priset på 4243 låg på 389 kr har jag för mig, billigt värre så då kan jag ta om läderkvalitén inte är den bästa.

PM:ar om var jag beställer.
 
Sv: Hjälp att hitta träns!!

Visst hopp har nu väckts ang. Dan rider tränsen. Men överlag måste jag säga att det är helt sjukt svårt att hitta det jag söker!! Hittar jag ngt som stämmer utseendemässigt så kostar dessa träns alltid 3000-6000 kr. ELLER så är dom "för billiga" dvs rätt utseende men för dålig kvalitet. Ska det vara omöjligt att hitta ngt för 1000-1500?
Suck...
 
Sv: Hjälp att hitta träns!!

4244 har jag ett ex och min mor ett. Jag har varit lite mer pedantisk med att smörja mitt träns så det har varit kanonfint och mjukt. De var riktigt mjuka redan från början. Mässingspännena tar väldigt mycket plats, så jag använder det inte längre på min häst som har nätt huvud. Därför slaktade jag tränset, skar av flärpen till nosremmen och fick en nosgrimma till kandar istället.

4243 har jag känt på i affär, supermjukt och fint. Hade de haft min storlek inne hade jag köpt ett. Ingen superbred nosgrimma dock.


Här är bild på nosgrimman iaf. Där ser du bredden.
20383379.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter ett rundsytt träns till min häst men kan inte hitta något jag tycker är perfekt. Så nu ber jag om tips! Önskemål: Svart...
Svar
15
· Visningar
1 527
Utrustning Behöver hjälp att hitta mitt drömträns enligt följande kriterier: Svart Rundsytt med alla spännen i nacken. Vanlig engelsk...
Svar
3
· Visningar
659
Senast: ptr
·
Utrustning Jag letar efter ett nytt träns till min häst. Mina önskemål är följande: • Rundsytt, helst med spännen i nacken • Svart med...
Svar
9
· Visningar
960
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Tycker det är så fult med aachen utan snokremmen pga fästet som sticker ut, men hittar inga fina engelska nosgrimmor. Letade på...
Svar
9
· Visningar
816
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp