Hjälp att installera digitalkamera

M

Magdalena

Jag håller på att bli vansinnig. Hade tidigare Windows ME, men har nu ny dator och Windows XP. Plötsligt funkar ingenting. Scannern är det bara att glömma att få igång, och nu är det tvärkört att få fart på digitalkameran. Jag har laddat ner rätt drivrutiner från Canons hemsida, vad mer behövs???
 
Digitalkameran borde ju funka automatiskt i XP om du stoppar in kabeln och slagit på den enligt anvisningarna. Den borde komma upp som en extra enhet i utforskaren då.
 
Avinstallera drivrutinerna.
Starta om datorn.
Sätt i usb kabeln, och låt datorn få hitta den flyttbara disken.
Installera drivrutinerna sist, som egentligen skall installeras först(men i bland funkar detta bättre)
Starta om datorn, hoppas att det funkar.

Gör likadant med din scanner.Se bara till att du har drivrutiner till XP/2000
 
Tja, nån bild ska man ju ha så varför inte en hkp10 som går in för landning i fjällen? :). Tyvärr så är jag inte hkp-pilot :(. Var på väg en gång i tiden, men det blev lite annat istället :)
 
OK, ska testa det när jag kommer hem, hoppas hoppas det funkar då!!

Just nu har jag äntligen fått digitalvideokameran att funka, där saknades det en kabel (firewire).
 
En fråga innan jag börjar; hur avinstallerar jag drivrutinerna? Filerna lades automatiskt i en temp-mapp (det var typ 155 filer!).
 
1.Leta upp digitalkameran i kontrollpanel och ta bort dem därifrån.
2.Alternativt kolla om de ligger i läggtill/tabort i kontrollpanelen.
3. Avinstallera dem i enhetshanteraren.
4. Ta bort temp mappen.

Finns fler sätt, men här har du fyra...
 
Vågar jag tala om vad datasnillet gjorde för fel...

När man zippat upp filerna till temp-mappen är det en fördel om man även INSTALLERAR drivrutinerna.... :o :o :o Nu funkar det hur bra som helst.
 
Att bjuda på sina tavlor är att förgylla sin omvärld med ett par glada skratt :D
 
Fast nu när jag kom hem (lyckades fixa på jobbet) så säger datorn ingenting när jag kopplar in kameran! Fast batteriet tog slut, kanske datorn kännde det och struntade i kameran?! Ska prova igen senare.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har timpris och följer detta med stort intresse. Har en app som berättar vad jag förbrukat ner på timmen. Torsdag och fredag hade...
Svar
12
· Visningar
854
Senast: Breaktown
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 818
IT & mobiler Nu behöver jag Bukeoraklet! Min skrivare har börjat dumma sig och jag orkar inte installera om drivrutinerna varannan dag för att den...
Svar
7
· Visningar
512
Senast: Snubbelfot
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp