Hjälp att välja ras

Jag har faktiskt sett en sådan korsning och det blev en fruktansvärt ful hund :crazy:

Skämt åt sido.
Samhället idag där högre krav ställs på att hundar ska passa in i en viss social mall efter oss människors bekvämligheter gör att vissa rasegenskaper prioriteras bort i aveln.
Illa om vi ska ha kvar vissa raser med tjänstekvalitéer.
Med det menar jag inte att vi ska eftersträva hangarhundar igen ;)
 
Enig med dig. Schäfern är mindre skarp idag än förr. För oss med tjänsteavel är det svårare att hitta hundar som verkligen menar det dom säger. För de som behöver hund som skydd i tjänst är det ett problem.
Fler är rena byteshundar utan större allvar.

Precis vad jag också har hört. Min förra schäfer hade lite väl långt till allvar. Där gillar jag Gripa bättre. Långt dit men det finns där och blir hon arg så låtsas hon inte sas.
 
Precis vad jag också har hört. Min förra schäfer hade lite väl långt till allvar. Där gillar jag Gripa bättre. Långt dit men det finns där och blir hon arg så låtsas hon inte sas.

Det är ju bara att titta på rasens MH-spindel. Bla hot har krymt mycket.
Ja det är en styrka i Gripa. Hon kan bli arg men har hög tröskel och är mycket socialt öppen och orädd. Perfekt kombo :up:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 230
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 037
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 155
Senast: AnneB
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 428
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp