Hjälp ! EHV-4 bekräftat i stallet (Frankrike)

Åh herregud - så fruktansvärt! Verkligen ledsen för din skull. Kan inte ens föreställa mig vad du gått igenom. Hoppas verkligen att det vänder nu och att alla hästarna blir återställda.

Även om det såklart har varit svinjobbigt för oss alla och fortfarande till viss del är så har just jag haft tur att min häst inte blivit sjuk *peppar peppar* så jag ska inte klaga så värst mycket. Andra har ju dessvärre inte haft samma tur :cry:
 
Hej alla,

Ville bara ge er en kort uppdatering. Det är nu snart två veckor sedan stallet sattes i karantän. Hittills (ta i trä) verkar alla friska. Vi tar fortfarande tempen två gånger per dag och undersöker varje häst noga varje dag. Svårt att motionera hästarna ordentligt eftersom vi bara har en pytteliten paddock och inte får lämna stallgården men hästarna går i alla fall i hage hela dagarna.
 

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 681
Senast: Egonson_
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 740
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Vi har åtminstone två stall med virusabort i stan. Det är ju ingen ovanlig smitta men det måste ändå vara ovanligt med så allvarliga...
Svar
12
· Visningar
1 669
Senast: lundsbo
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 180
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp