Hjälp en 15 åring!

Jag tror inte att en kan gilla mer än det en känner av en person. Jag kan ju gilla det jag ser av någon under en dagskonferens, men det är ju inte särskilt mycket jag lärt känna personen. Den personen kan ju på resterande tid ritualslakta spädgrisar - det vet jag inget om (ännu). Jag kan bara säga att det jag vet gillar jag så långt.

Jag tror inte det går att forma djupare känslor för någon en inte känner riktigt, på riktigt riktigt. Och det krävs tid. Långt tid.
Tjejen är 15 år gammal :)
 
Förlåt för att jag är trög men ska jag vara ärlig så förstod jag inte ett dugg av vad du mena här.

Du gillar det du tror dig veta om den här personen. Och det kan ju inte vara jättemycket eftersom ni känt varandra en kort tid. Då kan du väl säga det: jag gillar det jag vet om dig.

Det kan ju visa sig att han egentligen är en helt annan person än den du tror. Även om en inte ljuger så försöker en väl framställa sig så bra det går (oftast) när en lär känna nya personer. Det finns ju massor av andra saker än de du ser via Snap som gör den här personen till en människa.

Vad är det gillar hos personen?
 
Jag är vuxen. Det går alltså att prata med ungdomar på ett vuxet sätt, jag vägrar att använda barnspråk ens till barn.

Jag tycker fortfarande att du visar en tydlig åldersdiskriminering.
Hon skrev själv efter min kommentar att hon inte förstod din text. Ja jag behandlar folk utefter deras ålder, jag svär tex inte framför barn.
 
Du gillar det du tror dig veta om den här personen. Och det kan ju inte vara jättemycket eftersom ni känt varandra en kort tid. Då kan du väl säga det: jag gillar det jag vet om dig.

Det kan ju visa sig att han egentligen är en helt annan person än den du tror. Även om en inte ljuger så försöker en väl framställa sig så bra det går (oftast) när en lär känna nya personer. Det finns ju massor av andra saker än de du ser via Snap som gör den här personen till en människa.

Vad är det gillar hos personen?
Jaha då fattar jag! Det jag gillar är väl utseendet, att han är snäll, ger komplimanger (om jag ger honom komplimanger dock). Sen så svarar han snabbt ibland iallafall. Haha jag vill ju lära känna honom mer men jag vet inte vad jag ska ställa för frågor o så. :(
 
Jaha då fattar jag! Det jag gillar är väl utseendet, att han är snäll, ger komplimanger (om jag ger honom komplimanger dock). Sen så svarar han snabbt ibland iallafall. Haha jag vill ju lära känna honom mer men jag vet inte vad jag ska ställa för frågor o så. :(

Jag brukar tänka som så att om jag måste jobba för att hålla igång ett samtal då kommer det aldrig funka i längden. Om du måste komma på frågor för att ni ska prata så har ni inte tillräckligt att prata om, det är inte ditt fel, ibland är det bara så.
 
Jag brukar tänka som så att om jag måste jobba för att hålla igång ett samtal då kommer det aldrig funka i längden. Om du måste komma på frågor för att ni ska prata så har ni inte tillräckligt att prata om, det är inte ditt fel, ibland är det bara så.
@hundvalpen det där tror jag är en bra sak att ha med sig i bakhuvudet. Han kan ju vara "blyg" men det kan lika gärna finnas andra förklaringar till detta.
 
@hundvalpen det där tror jag är en bra sak att ha med sig i bakhuvudet. Han kan ju vara "blyg" men det kan lika gärna finnas andra förklaringar till detta.
Ja, det kan ju vara så. Sen att han är Norsk o kan lite svenska men inte såpass mycket att han kan ställa frågor kan ju vara en annan förklaring. Men tack så mycket för svar! Jag vet inte om jag ska fortsätta lära känna honom o sen berätta för honom hur jag känner. Eller om jag ska berätta nu. Eller om jag ska strunta i allt. Kommer säkert bli heartbroken i vilket fall
 
Ja, det kan ju vara så. Sen att han är Norsk o kan lite svenska men inte såpass mycket att han kan ställa frågor kan ju vara en annan förklaring. Men tack så mycket för svar! Jag vet inte om jag ska fortsätta lära känna honom o sen berätta för honom hur jag känner. Eller om jag ska berätta nu. Eller om jag ska strunta i allt. Kommer säkert bli heartbroken i vilket fall
Lära känna är väl bra om du är nyfiken på honom. Är du orolig för att du lägger energi i onödan kan du ju kolla om han är nyfiken på dig/vill lära känna djupare.
 
Ja, det kan ju vara så. Sen att han är Norsk o kan lite svenska men inte såpass mycket att han kan ställa frågor kan ju vara en annan förklaring. Men tack så mycket för svar! Jag vet inte om jag ska fortsätta lära känna honom o sen berätta för honom hur jag känner. Eller om jag ska berätta nu. Eller om jag ska strunta i allt. Kommer säkert bli heartbroken i vilket fall
Hjärtekrossad blir man väl ändå inte av någon man inte ens känner? Eller hur menar du här :)
Avvisad och dissad?
 
Sen att han är Norsk o kan lite svenska men inte såpass mycket att han kan ställa frågor kan ju vara en annan förklaring.
Men är han norsk så kan han blanda språken, eller fråga på norska, eller använda lexikon för de ord som saknas?
För en som halv-kan svenska på bas av norska så blir det inte så att en inte kan uttrycka vissa saker alls. Dessutom borde engelskan duga en hyfsad konversationsnivå också.
 
Hjärtekrossad blir man väl ändå inte av någon man inte ens känner? Eller hur menar du här :)
Avvisad och dissad?
Beror väl lite på hur mycket man målar upp bilden av att man blir ett par, hur mycket man blir/tror man blir kär i den man (tror) att personen är
 
Lära känna är väl bra om du är nyfiken på honom. Är du orolig för att du lägger energi i onödan kan du ju kolla om han är nyfiken på dig/vill lära känna djupare.
Hur gör jag det då? Ska jag fråga honom vad han känner eller hur menar du?
 
Men är han norsk så kan han blanda språken, eller fråga på norska, eller använda lexikon för de ord som saknas?
För en som halv-kan svenska på bas av norska så blir det inte så att en inte kan uttrycka vissa saker alls. Dessutom borde engelskan duga en hyfsad konversationsnivå också.
Jo och jag förstår norska ganska bra också. Bor nära Norge hos min mamma och har varit i Norge ett antal gånger. Sen är det ju hyfsat likt svenska så :)
 
Hur gör jag det då? Ska jag fråga honom vad han känner eller hur menar du?
Tror att jag la fram det ungefär som en hypotetisk fråga när jag hölls med sådant i tonåren. Typ "hur tror du att vår relation sett ut om vi bott närmare varandra?" För att se om personen gissat på att vi varit bättre vänner, vanliga bekanta, inte träffats alls eller provat att dejta.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 646
Senast: ameo
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 543
Senast: LovingLife
·
Relationer Hej! Behöver verkligen hjälp med detta då jag inte vet hur jag ska tänka. Jag har varit bästa kompis med en tjej i runt 15 år, vi har...
2
Svar
22
· Visningar
4 241
Senast: tornblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp