Hjälp en 15 åring!

hundvalpen

Trådstartare
Hejsan! Jag är 15 år o har aldrig varit i en relation, om inte de på dagis räknas. Men iallafall. Jag har intensiv snapat med en kille sen i onsdags men vi har har haft varandra på Snapchat sedan i maj. Jag börjar få känslor för honom. Men han bor typ 18-19h bilresa ifrån mig. Och jag tror att jag begår ett misstag. Han är verkligen världens trevligaste och gulligaste. Men jag är jätterädd för att få allt för starka känslor då det känns som att han inte är intresserad av mig på samma sätt. Och vill inte bli sårad. Men jag planerar att berätta för honom att jag gillar honom. Men vet bara inte när. Eftersom vi börjat snapa mer under denna veckan så kanske det är lite tidigt än. Men hur vet man att det är rätt tillfälle? Och hur ska jag göra med allt det här?? Snälla hjälp
 
18-19 timmars bilresa bort. Bor du i Ystad och han i Kiruna?! Eller ær han inte ens svensk? Då jag var i din ålder fanns inte internet och jag hade inte alls gott sjælvførtroende så jag nærmade mig inte någon kille førræn jag var næstan 17. Det krævs liksom lite mindre av en før att snappa på nætet æn att nærma sig någon irl. Kanske ær han lika osæker som du? Kanske har han valt dig før att du bor långt bort? Kanske ger snappandet mest av allt næring till hans drømmar? (ø och æ før att jag sitter på jobbet i Oslo).
 
En person så bor så långt bor ska man ha som "brevvän" och chatta med. Inte mer!

Dessutom är känslor man får lätt lite falska eftersom man inte träffas. Det är bara en liten del av personen man kan få uppfattning om.

(sedan ska man ha i åtanke att en del som chattar på nätet inte alls är som de ut ger sig för att vara. "Unga killar" som i verkligheten är äldre män som letar efter unga tjejer...)
 
Vad är det som gör att du tror att du begår ett misstag?

OM ni någon gång ska ses, var inte ensam när du träffar honom! Se till att i så fall träffas på ett café och att dina föräldrar är med på caféet (de kan ju sitta vid bordet bredvid eller något sådant). Det finns tyvärr många, många personer på nätet som utger sig för att vara någon de inte är och det kan gå väldigt illa om man har otur. Samtidigt finns det ju bra personer också, såklart, men det är inte klokt att chansa.

Och innan en eventuell träff, se till att ha hans telefonnummer, kolla att hans telefonnummer stämmer med övriga uppgifter du har om honom (namn, ålder, bostadsort...). Har han ljugit om en sak, även om så bara 2 års ålder, då är det bäst att bryta kontakten direkt.
 
Jag hade valt att avstå en träff med någon som bor så långt bort om jag inte varit beredd på att flytta ihop. Du kommer med all sannolikhet att få känslor för någon trevlig kille på närmare håll.
 
Vad är det som gör att du tror att du begår ett misstag?

OM ni någon gång ska ses, var inte ensam när du träffar honom! Se till att i så fall träffas på ett café och att dina föräldrar är med på caféet (de kan ju sitta vid bordet bredvid eller något sådant). Det finns tyvärr många, många personer på nätet som utger sig för att vara någon de inte är och det kan gå väldigt illa om man har otur. Samtidigt finns det ju bra personer också, såklart, men det är inte klokt att chansa.

Och innan en eventuell träff, se till att ha hans telefonnummer, kolla att hans telefonnummer stämmer med övriga uppgifter du har om honom (namn, ålder, bostadsort...). Har han ljugit om en sak, även om så bara 2 års ålder, då är det bäst att bryta kontakten direkt.
@hundvalpen Detta! läs det flera gånger. Det kan gå hur bra som helst på sådana träffar, och kan också gå åt helvete.
 
Jag kan förstå att känslorna svallar igång av en bra chat. Det är också lätt att börja bygga luftslott. Men! Det är sjukt opraktiskt att bli ihop med någon som bor så långt bort när man är i din ålder. Backa ett steg, tänk efter, och skicka inga bilder som du inte skulle visa för din mamma.

Mvh en som också har varit femton
 
Hejsan! Jag är 15 år o har aldrig varit i en relation, om inte de på dagis räknas. Men iallafall. Jag har intensiv snapat med en kille sen i onsdags men vi har har haft varandra på Snapchat sedan i maj. Jag börjar få känslor för honom. Men han bor typ 18-19h bilresa ifrån mig. Och jag tror att jag begår ett misstag. Han är verkligen världens trevligaste och gulligaste. Men jag är jätterädd för att få allt för starka känslor då det känns som att han inte är intresserad av mig på samma sätt. Och vill inte bli sårad. Men jag planerar att berätta för honom att jag gillar honom. Men vet bara inte när. Eftersom vi börjat snapa mer under denna veckan så kanske det är lite tidigt än. Men hur vet man att det är rätt tillfälle? Och hur ska jag göra med allt det här?? Snälla hjälp

Vad vet du om honom? Har ni någonsin träffats IRL? Eller pratat i telefon? Hur gammal är han?
 
Det händer ju ibland att folk träffas när de är typ 15, och sedan håller ihop t.o.m. resten av livet. Det är ju extremt(!) ovanligt, men inte helt omöjligt.
Min syster träffade sin man när hon var 15 år och dom håller ihop även min före detta hade föräldrar som varit ihop sen dom var 14 år :)
 
Det är lätt att bygga upp en bild hur man tror en person är utifrån sina egna föreställningar. Hade jag varit du hade jag sett honom som någon som är rolig att höras med, speciellt eftersom det är så långt avstånd mellan er.

Om ni lär känna varandra mer och mer och du får ”bevis” för att han är den han utger sig för att vara, se till att vara öppen med att du ska träffa honom till dina föräldrar eller någon annan vuxen du känner.
 
Det var inte vad jag svarade på?
Vad ni trycker ner en här :/
Poängen är att om de du nämnde träffades i den åldern hade närmare till varandra så de kunde ses mer frekvent hade de också andra förutsättningar att verkligen lära känna varandra och hålla kärleken vid liv. Har man så långt mellan varandra som ts beskriver är risken stor att man antingen glider ifrån varandra pga ses för sällan eller inte öht lär känna varandra på riktigt. Det är helt enkelt olika scenarier.
 
Hejsan! Jag är 15 år o har aldrig varit i en relation, om inte de på dagis räknas. Men iallafall. Jag har intensiv snapat med en kille sen i onsdags men vi har har haft varandra på Snapchat sedan i maj. Jag börjar få känslor för honom. Men han bor typ 18-19h bilresa ifrån mig. Och jag tror att jag begår ett misstag. Han är verkligen världens trevligaste och gulligaste. Men jag är jätterädd för att få allt för starka känslor då det känns som att han inte är intresserad av mig på samma sätt. Och vill inte bli sårad. Men jag planerar att berätta för honom att jag gillar honom. Men vet bara inte när. Eftersom vi börjat snapa mer under denna veckan så kanske det är lite tidigt än. Men hur vet man att det är rätt tillfälle? Och hur ska jag göra med allt det här?? Snälla hjälp
Behåll honom som chatkompis tycker jag. När jag var 14-20 kanske åkte jag på det ena rötägget efter det andra bara för att jag blev lockad av fina ord och uppmärksamhet. Det de var ute efter egentligen var inte något längre förhållande om man säger så utan ytterligare en erövring att skryta om för polarna. Så, lockas inte av fina ord på nätet (eller irl). Det kommer fler killar på närmare håll tids nog. Och som någon sade. Skicka inte bilder som du inte vågar visa dina föräldrar. Det är inte säkert att den här killen är den han utger sig för att vara.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Behöver verkligen hjälp med detta då jag inte vet hur jag ska tänka. Jag har varit bästa kompis med en tjej i runt 15 år, vi har...
2
Svar
22
· Visningar
4 210
Senast: tornblomma
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 406
Senast: Trott
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 437
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 073
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp