Hjälp en färgblind välja hårfärg, plz.

Riley

Trådstartare
Efter att ha varit avskräckt från hårfärgning sedan en misslyckad blekning i fjortisåren har Stormkast äntligen tagit mod till sig och bestämt sig för att färga håret i sommar. Jag ska färga hos min frisör och tänker förstås rådslå med henne, men jag vill gärna ha ett par alternativ som jag själv sett ut på förhand och som jag kan lägga fram till henne där och då.

Jag ser i dagsläget ut så här och har inga planer på att ändra varken frisyr eller längd; Den enda ändringen skulle möjligen vara snedlugg, men alltså inget radikalt. Jag har tyvärr väldigt lätt för att bli solbrun och kommer under sommaren helt garanterat inte att ha lika ljus hy som tjejerna på bilderna (det har jag nog inte ens nu), så ta gärna med det i beräkningen.

IMG_2641.jpg


Min frisör föreslog något åt det här hållet, och det hade visserligen varit praktiskt för dels utväxtens skull och dels för att jag märkt att röda toner fäster väldigt bra i svart hår, men jag kan inte låta bli att tycka att det ser... tantigt, färglöst och tråkigt ut. I fel ljus får jag dessutom en väldigt smickrande grå hudton, och den här färgen känns inte precis som om den skulle bidra till att göra det bättre.

000000311039-So_Young_Kang-modelprofileMainPicCropped.jpg


Jag personligen är mer inne på något betydligt ljusare och mer bruntonat, men frågan är hur smickrande det är för min hudfärg och ansiktsform - jag får för mig att ljusare hår = rundare ansikte eftersom det fungerar så med kläder, men jag har kanske bara fetnoja...
biggrin.gif


Korean-Girls-Long-Hairstyle.jpg


Jag tycker även att den här ännu ljusare är väldigt fin, men misstänker att risken finns att hela jag kommer att se ut som en vandrande ljusbrun degklump med ögon.

201301172208082046.jpg


Ett alternativ med en mörkare ton skulle väl möjligen vara något i stil med detta, men å andra sidan ser det... alternativt, hemskt onaturligt och billigt ut? (för ljusbrunt hår på asiater i övrigt ser ju inte onaturligt ut, höhö, men ni förstååår hur jag menar) Och jag vill inte se alternativ, onaturlig och billig ut. Om det inte bara är frisyren på bilden som ger mig det intrycket.

aegyo-bangs-brown-hair-korea-Favim.com-306839.jpg


Så vad tros och tycks? Borde jag snällt lyssna på min frisörs råd eller kan något av mina alternativ fungera? Skulle det bli horribelt är det ju inte så svårt att köpa svart färg och färga över allt (tack gud jag inte tror på för att ha naturligt svart hår), det är väl mer att jag inte vill betala fler tusen för en färgning och bara "Det blev ju... fint. Vet du var man köper svart henna?".

Tack på förhand för åsikter und so weiter!
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp en färgblind välja hårfärg, plz.

Andra och sista färgen tyckte jag var jättefina, tror de kan passa dig! Speciellt den sista bilden.
Fast nu gillar jag visserligen "alternativa" hårfärger så du kanske inte litar på min åsikt. Men jag tycker tvärtom inte att den färgen ser alternativ, billig och onaturlig ut.
 
Sv: Hjälp en färgblind välja hårfärg, plz.

Den näst högst upp var rätt fin färg. Tror det skulle passa bra på dig men kanske lite trist. Annars som är väldigt lätt att göra själv är att först blondera en/några få stora slingor och sedan färga dem i valfri färg. Rött skulle bli jättefint tror jag :).

Svart henna finns på hälsokostbutiker. Men ta helst inte henne över redan färgat hår av annan sort.
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp en färgblind välja hårfärg, plz.


Tycker den här färgen eller lite mer chokladbrunt är den absolut snyggaste färgen på ljusa asiater (tillsammans med svart ;) ). Blir alltid avundsjuk när jag stöter på någon med det, alltid vill man ha det man inte kan få :p

Tycker den första bilden som din frisör föreslog ser lite billigt ut...
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp en färgblind välja hårfärg, plz.

Annars som är väldigt lätt att göra själv är att först blondera en/några få stora slingor och sedan färga dem i valfri färg. Rött skulle bli jättefint tror jag :).

Svart henna finns på hälsokostbutiker. Men ta helst inte henne över redan färgat hår av annan sort.
Nej, usch!
smiley-tongue.png


Jag vet var man köper henna, det där citatet var kanske inte något jag ordagrant tänkt kläcka om jag blir missnöjd.
wink.gif


Sparrisen123: Haha, så länge du inte tycker att just den ser alternativ ut så litar jag på dig. Tack båda för svar!
 
Sv: Hjälp en färgblind välja hårfärg, plz.

Korean-Girls-Long-Hairstyle.jpg
aegyo-bangs-brown-hair-korea-Favim.com-306839.jpg


Jag tror du skulle passa jätte bra i nån av de här färgerna!
Färgen som din frisör föreslog känns lite för ... mesig.

Spännande att se hur det blir! När ska du färga? :)
 
Sv: Hjälp en färgblind välja hårfärg, plz.

+ lisa412

Tack! Då lutar det åt den första ljusbruna, även om den som någon sa kanske riskerar att se lite tråkig ut. Undrar om det är möjligt att lägga in någon form av slingor, som dock inte bryter av lika mycket som på den sista bilden, men som ändå ger en liten nyansskillnad?
 
Sv: Hjälp en färgblind välja hårfärg, plz.

Jag tycker din egen färg är snyggast. Men de andra färgerna är också helt OK. Däremot skulle jag undvika allt vad blondt heter.
 
Sv: Hjälp en färgblind välja hårfärg, plz.

Den första ljusbruna tror jag skulle bli skitsnyggt utan att se tillgjort ut. Den ljusaste bruna blir nog för ljus på dig så det ser ut som att du försökt blondera dig istället.
 
Sv: Hjälp en färgblind välja hårfärg, plz.

Ja, det var ju ett svar till himla stor hjälp när jag alltså inte tänker ha det svarta kvar och inte har nämnt blont... ; )

kl

Tack för svaren! Jag tycker sämre och sämre om den sista bilden ju mer jag tittar på den, haha, så det känns som om den första ljusbruna ligger närmast till hands. Förmodar att det går att färga ljusare utan avfärgning först om jag sedan ändå skulle vilja prova det ljusare?
 
Sv: Hjälp en färgblind välja hårfärg, plz.

Förstår bara inte vitsen med att färga när man redan har en snygg färg?
 
Sv: Hjälp en färgblind välja hårfärg, plz.

Och jag ser inte vitsen med att skriva inlägg när man inte förstår och inte har något att tillföra.

kl

Ser att jag missat ett par inlägg. lisa412, jag ska färga i slutet på juli eller början på augusti, vill gärna vänta tills den här smällvarma delen av sommaren är över så att det förhoppningsvis inte bleks och slits lika fort. Och Shetlandskusk, tack snälla du!
 
Sv: Hjälp en färgblind välja hårfärg, plz.

Men suck. Hoppas att du hittar en "vilken av de här vegetariska rätterna tycker ni låter godast?"-tråd som du kan skriva "jag tycker att du ska göra en med kött i för det är godare" också. :banghead:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp