Hjälp! Farligt beteende häst

Jag skulle undvika att träna in backning på en så ung häst just för att undvika att etablera ett bakåttänk. Leda i neutral position, gärna lika mycket på båda sidor! Gör han något otillåtet så är det millisekund att korrigera. En skarpt NEJ! och ett bestämt steg emot för att sen direkt gå fram igen borde räcka.
Om du har möjlighet att släppa iväg honom på lösdrift med likasinnade småglin och äldre grabbar en period vore det såklart det bästa men det är ju en lyx som få av oss har möjlighet till.

Tänk på din egen säkerhet i första hand och du har väl hjälm på dig? 😱

Liknande trådar

Hästhantering Köpte en valack i januari i år. Stor häst på alla håll (175 i mkh), 11 år, välutbildad i dressyr. Dock extremt dominant och otroligt...
Svar
17
· Visningar
2 292
Hästhantering Varning för långt inlägg: I somras gick min 11-åriga valack ihop med ett 4-årigt sto på sommarbete. I början gick han mest undan när hon...
Svar
14
· Visningar
1 051
Ridning Söker hjälp från er som är erfarna i piggare hästar! Själv så föredrar jag en lugnare typ där man behöver driva på, och där det överlag...
2
Svar
22
· Visningar
1 292
Hästvård Hej! blev en diskussion med en kollega på jobbet igår som jag tänkte drifta lite med er. En av våra hästar har gått med ett lätt...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden!
  • Färgtråd III