Hjälp! Farligt beteende häst

Jag skulle undvika att träna in backning på en så ung häst just för att undvika att etablera ett bakåttänk. Leda i neutral position, gärna lika mycket på båda sidor! Gör han något otillåtet så är det millisekund att korrigera. En skarpt NEJ! och ett bestämt steg emot för att sen direkt gå fram igen borde räcka.
Om du har möjlighet att släppa iväg honom på lösdrift med likasinnade småglin och äldre grabbar en period vore det såklart det bästa men det är ju en lyx som få av oss har möjlighet till.

Tänk på din egen säkerhet i första hand och du har väl hjälm på dig? 😱
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
701
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 927
Senast: JohannaB
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
573
Senast: Lutten
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 597
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp