Hjälp! "fasttejpad" klocka!

Amha

Trådstartare
Ska ha foto av huset inför försäljning. På väggen i ena rummet sitter en sån där fasttejpad klocka som inte längre är komplett. Är den hopplös att ta ner? Eller kan man få undan den utan att lämna för mycket märken?
 

Bifogade filer

  • 16234891156317641646515413029631.jpg
    16234891156317641646515413029631.jpg
    116,7 KB · Visningar: 46
Jag varnar lite för det. Nu vet inte jag hur de siffrorna sitter fast, men i mitt hus fanns ett ordspråk fastklistrat på en vägg när jag flyttade in. Mina katter lyckades som kattungar riva ner delar av meningen med klorna. Det som katterna rev ner förstörde inte tapeten bakom, förmodligen hade det lossnat redan innan och det gick lätt för dem att pilla bort.

Däremot saknades det ju då bokstäver, så min bror fick den briljanta idén att ta bort hela meningen. Det förstörde tapeten totalt. Jag har fått sätta en tavla över för att dölja märkena i väntan på att kunna tapetsera om. Så om du inte har så mycket tid för eventuell katastrof hade jag nog valt att låta klockan sitta kvar.
 
Har du en bit fiskelina så testa att dra fiskelinan bakom siffrorna och se om du kan "skära" loss dem på det sättet.
 
Jag varnar lite för det. Nu vet inte jag hur de siffrorna sitter fast, men i mitt hus fanns ett ordspråk fastklistrat på en vägg när jag flyttade in. Mina katter lyckades som kattungar riva ner delar av meningen med klorna. Det som katterna rev ner förstörde inte tapeten bakom, förmodligen hade det lossnat redan innan och det gick lätt för dem att pilla bort.

Däremot saknades det ju då bokstäver, så min bror fick den briljanta idén att ta bort hela meningen. Det förstörde tapeten totalt. Jag har fått sätta en tavla över för att dölja märkena i väntan på att kunna tapetsera om. Så om du inte har så mycket tid för eventuell katastrof hade jag nog valt att låta klockan sitta kvar.
Den väggen är målad men visst finns risken att färgen hänger med.

Hm, har du provat? Gissar att man hårfönar tills de lossnar lätt?

Har du en bit fiskelina så testa att dra fiskelinan bakom siffrorna och se om du kan "skära" loss dem på det sättet.
Tandtråd har jag förvisso men det känns vågat? :O

Är det för bilderna hade jag hängt en snygg tavla över alternativt gjort som @svea förslår och photoshoppat bort den. Tavla kan ju dock vara att föredra inför visningar.
Tror det är svårt att hänga över en tavla. De sticker ut en bit 😅 den sitter dessutom lite för nära taket för att det ska se prydligt ut med tavla där tror jag.
 
Det låter som att någon siffra redan är borta så då skulle jag nog testa med tipsen i tråden på en siffra till. Och om det är en målad vägg skulle jag sedan dra över ett lager färg innan visningen så att det ser prydligt ut då.

Men om det inte blir bra att ta bort och jag inte är beredd att fixa väggen så skulle jag låta siffrorna sitta kvar. Vid visningen kommer de flesta tänka "det där tar jag bort bara" och minst hälften av dem kommer inte tänka på att det I sin tur leder till behov av spackel och målning. Tar du bort siffrorna till visningen och det inte ser bra ut kommer ALLA se svart på vitt vilket extraarbete som krävs. Jag tror i och för sig att få avstår ett husköp pga av en vägg som är i behov av målning, men det är ju onödigt att highlighta behoven mer än nödvändigt :angel:
 
Det låter som att någon siffra redan är borta så då skulle jag nog testa med tipsen i tråden på en siffra till. Och om det är en målad vägg skulle jag sedan dra över ett lager färg innan visningen så att det ser prydligt ut då.

Men om det inte blir bra att ta bort och jag inte är beredd att fixa väggen så skulle jag låta siffrorna sitta kvar. Vid visningen kommer de flesta tänka "det där tar jag bort bara" och minst hälften av dem kommer inte tänka på att det I sin tur leder till behov av spackel och målning. Tar du bort siffrorna till visningen och det inte ser bra ut kommer ALLA se svart på vitt vilket extraarbete som krävs. Jag tror i och för sig att få avstår ett husköp pga av en vägg som är i behov av målning, men det är ju onödigt att highlighta behoven mer än nödvändigt :angel:
Jag tog ett tips i tråden och körde hårfön. Det funkade prima :D det var f.ö visarna som var paj och inte satt där :p
 

Liknande trådar

Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
2 626
Senast: Badtz Maru
·
Kropp & Själ Nej ingen här kan såklart ställa en diagnos, jag vill mest bara ha pepp och lite på fötterna sas för att få vården att lyssna...
Svar
9
· Visningar
919
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 215
Senast: manda
·
Fordon Jag lämnade in bilen på verkstaden i måndags för byte av stötdämpare samt hjullager fram. De hade varit kassa ett bra tag men i övrigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 503
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp