Hjälp! Han springer under staketet på banan!

Re: Nu...

Hm ska kolla upp datumet med ryttaren.
Det han gör är att han saktar av, helt utan anledning. De andra hästarna drar ifrån & om honom. Han är då inte trött! Han gör alltid vackra piaffer & passager efteråt & är mycket svår att hålla (för mig som leder) när han kommit ut från banan.
Nu är hans kondis inte på jätte topp så ett varv är ganska jobbigt, men 400-600meter blir han inte ens svettig av & han är en ponny som svettas mycket!
Vi övar mycket voltstarter på fälten hemma, men då utan träckare eftersom jag rider min häst då. Han startar alltid fint & springer bra. Har han lillasyrran på eller om han är på humör har jag ingen chans att hinna med dem! (Min c-ponny är gammal galoppponny med rätt bra placeringar tidigare)
Jag tror ryttaren brukar köpa filmerna från loppen, så jag får väl ta & kolla på dem.

En annan tanke som vi haft är att när vi är ute & rider får han ofta ligga bakom min c-ponny då han är ledaren & vill gå först. Det är bara nu de senaste månaderna med mycket ridning av min lillasyster som shettisen går om & drar ifrån, även med andra ryttare. Vi tränar just nu på att ha shettisen liggande först (trots att jag får det lite kämpigt med min ponny) men det är ju rätt svårt när vi skrittar då c-ponnyn har en fantastiskt fin & stor skritt, medan shettisen har en urusel & liten.

Och det mest irreterande är att han nästan kan trava ifrån de där små shettisarna på galoppen om han bara skulle vilja! (har travstam) :smirk: Snabbare shettis får man leta efter! Men det finns många med mer vilja! :eek:

Några fler idéer?
:bow: :bow:

:bump:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: zarmino
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 369

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp