HJÄLP.Hannen låter honan tutta

I

Icebabe_1

jag har ju fått hem en kattunge hona som några her vet,för att min 5 åriga hanne sörjade hårdt över Nemouse som dog.
Okey :)han aksepterade honan perfekt,men så såg jag att det gick lite FÖR bra :oBlacky är som hennes mamma och tvättar henne överallt,lär henne regler och busar.......men han låter henne også snutta på hans tuttar :crazy:dette bekymrer mig mycke då han nu tappar päls rundt tuttarna,är röd och irriterad,även vätskar gör han.Hur kan jag sätta stopp på dette? :confused:jag har forsökt med teip som används över ett oprasjons sår,men det funkar inte och dras av.jag har funderat på nån salva,men vilken salva smakar äckligt?jag kan inte separera dom,då lider blacky.
jag måste verkligen få råd her,blackys tuttar mår inte bra av dette.
 
En avklippt nylonstrumpa att trä runt honom!?

Singoalla försökte snutta på Spirit i början, men hon lade av med det efter ett par veckor och ett par rejäla örfilar... :smirk:
 
gav du örefilarna?jag har forsökt knäppa henne försiktigt men hårdt när hon tuttar,men det funkasr inte, :(Blacky bjuder sig også,så han vill ju låta henne tutta,men jag ser hans tuttar blir bara mer och mer sår.
han kan få av sig det mesta,du vet inte om nån illa smakande salva eller nått då?
 
Nej. det var Spirit som stod för örfilarna - själv knäpper jag bara till dem om de biter eller river mig. Sina egna mellanhavanden får de sköta själva!

Kolla med en vet annars...
 
okey,jo jag kan ringa min veterinär å höra om det är skadeligt eller om jag skall bara låta dom hålla på,jag menar.....hon kan ju inte tutta hur lenge som helst.
tack för ditt svar :bow:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp