Hjälp! Hemsk faktura!

Han behandlar på kliniken i Halmstad, så där finns vet.
/Mike :devil:
 
Nä men då är det ju inte samma sak som att spruta in lugnande i munnen.

Men kanyl måste man ju få använda som hästägare, varför skulle vet. annars beordra att ge pencillin med kanyl?
 
PC får sprutas av hästägare efter instruktioner av veterinär. skillnaden är att lugnande ges direkt i blodet men det görs ju inte PC
 
Hehe - försök slå min! 22518:- :eek: fick jag från kliniken,14 dagar på mig att betala.Gulp! Men fick ner den till "bara" 17000:- pga att kliniken gett mig en felaktig prisuppgift.
Så nu återstår bara att se om förs.bolaget tänker betala eller inte,de ska UTREDA saken!!! (jag har dock lite pengar kvar att utnyttja på förs.) OM de vägrar ersätta ligger jag risigt till.....
 
:eek:

Måste du betala hela fakturan och vänta på utbetalning från förs.bolaget sen?

Hoppas hästen är frisk iallafall nu...
 
Jag begärde direktreglering på kliniken,men försbolaget ansåg att de skulle ersätta 0 kr,så fakturan kom ju ett par dagar senare i min brevlåda då.. :mad:
Förs.bolaget tyckte jag skulle betala in dessa 17000:-, och SEN vänta och se hur mycket de är villiga att ersätta! Är de roliga eller är dem? Inte så lätt att hosta upp de pengarna bara så där... Så jag väntar tills de utrett ärendet,och ser vad fakturan landar på innan jag betalar. För de SKA betala,jag vet inte vad de har fått för sig...
Grejen är att jag har rygg och ben undantaget på halva förs.
På "bendelen" har jag 6700:- kvar tills årsförfallodagen (1/11).På andra delen av förs. har jag 25000:- kvar.
Min häst låg inne för erlichiosbehandling,vilket jag anser varken hör till ben eller rygg,det är en infektion. De gjorde också en artroskopi på vb knä, och de 6700:- som jag har kvar täcker nästan hela den grejen...
Så jag fattar inte riktigt varför de knepar sig, de säger bara att "neeej,det står nollbelopp här, vi förstår inte heller,vi återkommer någon annan dag" Har inte hört nåt än....

Om hästen är frisk? Det vet jag inte än, hon är piggare och fräschare än på väldigt länge på våra promenader. Hon ska skrittas vid hand i fyra veckor till sen ska vi kolla. Är hon inte bra då - ja då får jag fortsätta undra varför hon haltar.Veterinärerna fattar ingenting, de hittar INGA fel i knät, har röntgat 2 ggr + artroskopi nu då... *suck*

men jag hoppas hoppas hoppas !!!!!
 
Jag måste ha en hemsk tur!! Jag betalade 100:- När jag kollade och raspade min hästs tänder sist.
Jag har en bra veterinär!! Snäll och trevlig oxå, så det kan löna sej ibland iaf.
:)
 
Jag tycker inte att det verkar så väldigt dyrt. Men det beror ju på exakt hur mycket det var att göra.

Vi var på klinik idag, böjprov, butta och vanliga kollen som de alltid gör och alla vanliga avgifter gick på 68 euro, strax över 600 kr alltså. Om vi måste åka till klinik så åker vi alltid till finland. De verkar som att det är billigare där. Kanske moms el nåt som är lägre.

Vad man ska undvika så långt det går är ju distriktare, de är dyra oavsett vad de gör. Och det är inte alltid de verkar kunna mer än vad som är bak och fram på en häst.
 
Men om du betalade 600 kr för besiktning så betalade jag ju mer än dubbelt som dig för samma sak, böjprov och hälsocheck.
 
ATG-klinikerna är ju inte dyra? De är ju banne mig BILLIGA!! Mkt billigare än alla andra kliniker som finns här (och det finns en bunt)

För vetbesiktning och tandrasp betalade jag 1963 kr.

Klinikavgift 220 kr + moms
Vetbesiktning 800 kr + moms
Domesedan (lugnande) 150 kr + moms
Tandslipning motorinstrument 400 kr + moms

Totalt inkl moms 1963 kr.


privatpraktiserande vet som raspade härhemma tog 150 kr + moms + resa + inställelse.

Distriktsvet tog år 2000 207 kr + moms för tandrasp (inget lunande). Exkl moms, inställelse och stations/gårdsavgift.

Men jag raspar tänder på klinik, alla vet som kommer hem och raspar här anv munrulle istället för munstege.. :(
 
Apropå ATG...

Rörelsekontroll och böjprov, undersökning, ultraljud senor och gaffelband samt mjukdelar. 2200 kr inkl moms, klinikavgift etc. Å.b. (böjprov runt om) kostade 212 kr :love:

Så billigt kan jag knappt sätta foten på en annan klinik. Distriktsvet tog fö 1500 kr för att ägna TRE minuter åt att titta på ett sår, säga "det läker fint", gipsa om såret och åka hem ;) När han var där på jour och sydde och sydde och sydde i flera h och gipsade, det kostade på jourtid 3500 kr. Ganska konstiga prisskillnader;)

När jag var in och kollade fölis ben kostade det 500 kr på ATG. inkl allt.

Så, ATG-klinikerna är tack vare sponringen från just ATG BILLIGARE än andra kliniker. (Och jag har besökt ett aaaantal, både ATG och andra)
 
Attans, missförstod lite.

jag gjorde iofs ingen riktigt besiktning utan bara böjprov, visade sig vara tuppspatt.

Förra året när vi var dit med andra hästen så gick det på 120 euro för vanliga kollen, böjprov, ultraljud, röntgen, lugnande och butta.

Jag kanske borde skatta mig lycklig över att jag nästan bor i finland?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett problem... bakgrund: För ett par månader sedan var jag och besiktade min häst på en av Sthlms hästkliniker då det var tänkt...
Svar
11
· Visningar
1 440
Senast: Gisburne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp