hjälp hjälp!!

ZanMiguel

Trådstartare
När jag rider dressyr på min ponny så flyter allt jätte jätte bra tills vi ska galoppera.. eller snarare efter vi har galopperat..
Ja får henne inte att ta det lungt!!!!
Hon steppar fram, taktar.. hur lätt är det att rida dressyr då??
Någon som har bra övningar??
Hon har alltid vart så.. hon har inte blivit bättre.. Det spelar ingen roll hur länge jag rider det går inte att ta det lungt efter galoppen..

Tacksam för svar
 
Sv: hjälp hjälp!!

Sådär är min häst också och det ger sig med tiden. Efter du galopperat och hon blir sådär kan du rida på volter, just för att få henne lugn. Jobba, jobba extra mkt efter galoppen och ge dig inte tills du får henne lugn. Det går att göra en himla massa. Tempoväxlingar, övergångar, skolor, ja allt!

Lycka till!
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 966
Senast: JohannaB
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 413
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 405
Senast: Fiorano
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 967
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp