hjälp hjälp!!

ZanMiguel

Trådstartare
När jag rider dressyr på min ponny så flyter allt jätte jätte bra tills vi ska galoppera.. eller snarare efter vi har galopperat..
Ja får henne inte att ta det lungt!!!!
Hon steppar fram, taktar.. hur lätt är det att rida dressyr då??
Någon som har bra övningar??
Hon har alltid vart så.. hon har inte blivit bättre.. Det spelar ingen roll hur länge jag rider det går inte att ta det lungt efter galoppen..

Tacksam för svar
 
Sv: hjälp hjälp!!

Sådär är min häst också och det ger sig med tiden. Efter du galopperat och hon blir sådär kan du rida på volter, just för att få henne lugn. Jobba, jobba extra mkt efter galoppen och ge dig inte tills du får henne lugn. Det går att göra en himla massa. Tempoväxlingar, övergångar, skolor, ja allt!

Lycka till!
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 533
Senast: Flixon
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
729
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: valy
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp