Hjälp, hur ska jag hantera min oro

lillaP

Trådstartare
Jag har skrivit och raderat det här inlägget både i mitt huvud och här på buke flera gånger. Försökt bibehålla lugnet utåt. Men sanningen är att jag är allt annat än lugn.. och jag är oförmögen att hindra tankarnas framfart. Jag går och väntar på att kallas till mammografi+ultraljud pga smärta och svullnad i ena bröstet (hela vägen upp i armhålan), men de har 3-4 veckors väntetid på att öht behandla remissen.

Jag har alltid fungerat väldigt bra med att få ta del av andra möjliga, rationella förklaringar. Information lugnar mig. Men nu finns ingen information att hämta. Det enda jag lyckas hitta är att smärta vanligtvis inte är ett tecken på cancer, men samtidigt har ingen yttrat sig om någon alternativ förklaring.

Hur gör ni med era destruktiva tankar? Hur klarar ni av att kliva utanför dem och hitta nya tankebanor? Och sist men inte minst, sådant ni inte kan påverka, hur tänker ni kring det?

(Om någon besitter råd och erfarenheter rörande undersökningarna, ev fakta i ämnet osv vore det oerhört tacksamt att få ta del av också)
 
Har du varit på vårdcentralen så de kännt igenom bröstet? Finns det en knöl? Jag tycker bara det låter som en inflammation, jag hade nyligen samma symtom och det va bara inflammation. Om du inte varit på vc tycker jag du ska få en akuttid dit så de kan känna igenom, så du kan få möjlighet att känna dig lugnare.
 
Har du varit på vårdcentralen så de kännt igenom bröstet? Finns det en knöl? Jag tycker bara det låter som en inflammation, jag hade nyligen samma symtom och det va bara inflammation. Om du inte varit på vc tycker jag du ska få en akuttid dit så de kan känna igenom, så du kan få möjlighet att känna dig lugnare.

Jag har varit där och läkaren sa att det troligen inte var cancer men skulle skicka remiss (ingen knöl vad hon sa till mig, även om det står svullnad/knöl i journalen på 1177 av ngn anledning). Sedan var det tack och hej. Ska försöka få tag i dem igen imorgon. Hur länge gick du med inflammationen och hur blev du av med den?
 
Jag hade det i flera månader, men tillslut hjälpte det med inflammationshämmande medicin.
Okej, skönt att det gick över! Mitt har hållit i sig dryga månaden.. fick du reda på det direkt eller gick du också och funderade kring orsaken en tid?
 
Okej, skönt att det gick över! Mitt har hållit i sig dryga månaden.. fick du reda på det direkt eller gick du också och funderade kring orsaken en tid?
Fick också grubbla ett tag. Det är ju svårt att hålla tankarna i styr. Vet du med dig att du slagit i nåt el lyft tungt o sträckt dig? Det frågade de mig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp