Hjälp, jag har råttor i huset

tott

Trådstartare
Tror på riktigt det är råttor :nailbiting: Jag hör hur det hasar i väggarna och vaknar ibland på natten av att de(n) gnagar på lite olika ställen. På min kallvind har de(n) bökat upp isolering från golvet, vid väggen. Har ibland också sett ett ca 2 cm hål i isoleringen. Jag har 2 st fällor i stengrunden och 4 st uppe på vinden, men inget händer. Förra helgen small 3 st fast under lördagen men ingen fastnade. Jag blir tokig!!

Vilka är era tips och knep. Hjälp!
 
Tack, ska läsa igenom tråden. Möss har jag dock haft tidigare och de är inte så svåra att få i fällor, men jag tror som sagt att detta är råttor.
 

Liknande trådar

Däggdjur En dag när jag kom hem hittade jag en död gnagare på golvet. Inte så konstigt med tanke på årstid och gammalt hus, men jag kan inte bli...
2
Svar
20
· Visningar
10 815
Senast: Inte_Ung
·
Däggdjur Bakgrund: 2 hanar nu 3 år flyttade hit i somras som sällskap åt vår nu 2 åriga hane,eftersom han gått ensam sedan vi tog över honom i...
Svar
5
· Visningar
1 495
Senast: oz_joj
·
B
Lantbruksdjur Hej! Har 14.st höns och 1.st tupp. Visst vill man ha nästan 14.st ägg per dag då? Taket är tätt och väggarna är täta. Har även lagt...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
22 379
Senast: Migo
·
Övr. Djur Jag hittade jättelika vad jag tror är råttspillning (ca 2cm långa och 0,5cm i diameter) i hönshuset nyligen. Det är ett uppgnagt hål...
2
Svar
32
· Visningar
8 046
Senast: ika77
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp