Hjälp, jag minns inte sagan!

Roxer

Trådstartare
När jag var liten så berättade min farmor sagor för mig. Det här var ca -90-92.

Jag har två sagor jag skulle vilja få tag på (alltså nedskrivna, jag kommer inte ihåg dem helt).

Den ena hette ungefär sagan om yllet. Det finns tydligen någon sjuttiotalsmusikal som heter så, men det är inte den... Kommer inte ihåg vad den handlade om.

Den andra är en saga om pojkar som förvandlas till garnnystan av en häxa. Den slutar med att de kommer hem till sin mamma igen, men minns inte handlingen där emellan...

Kan det finnas någon på buke som kan hjälpa mig? Farmor kom från Piteå om det är så att det är lokala sagor..

Tack på förhand!
 
Tack för förslagen på yllet-sagan, men det är inte den. Det grämer mig att jag inte hittar handlingen, måste klura lite under dagen. Skulle tro att det är en mer klassisk saga, lite som Elsa Beskow. Den är i samma stil ungefär som den om garnnystanen. Kan ju faktiskt vara så att min farmor hittade på också.. :)
 

Liknande trådar

Fritid Jag söker titel på en bok, är ganska säker på att det är en B Wahlströms ungdomsroman från 90-tal … Antagligen via deras bokklubb för...
Svar
7
· Visningar
1 414
Senast: Pegasus63
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
35 489
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag är ingen talare, men... (pun intended) Jag behöver prata. Generellt är jag lättpratad först efter en flaska vin i kroppen, men jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 904
Fritid Minns att jag i barndomens dagar fick något hos farmor som hon kallade päronvälling. Minns även att det var gråpäron och troligen mjölk...
Svar
3
· Visningar
3 554
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp