HjĂ€lp! Jag ska bada isvak đŸ˜±

TeamLundVer

TrÄdstartare
Jahopp, idag ska jag bada isvak, jag gör man inte för vÀlgörenhet??

Eller det finns ju ingen is hĂ€r men kallt som tusan lĂ€r det ju vara. đŸ˜±
Bastu finns inte och det Àr 15min hem med bilen. (toa finns sÄ det gÄr att byta om lite snabbt).

Hur ska jag vara klÀdd innan /efter?
Vad behöver jag tÀnka pÄ för att överleva detta?
 
Jahopp, idag ska jag bada isvak, jag gör man inte för vÀlgörenhet??

Eller det finns ju ingen is hĂ€r men kallt som tusan lĂ€r det ju vara. đŸ˜±
Bastu finns inte och det Àr 15min hem med bilen. (toa finns sÄ det gÄr att byta om lite snabbt).

Hur ska jag vara klÀdd innan /efter?
Vad behöver jag tÀnka pÄ för att överleva detta?
Jag tÀnker mest varma klÀder som Àr lÀtta att dra pÄ sig. Kan vara skönt att gÄ en rask promenad innan och efter för att fÄ upp lite vÀrme (kanske till och frÄn bilen?).

TĂ€nka- not so much. Bara göra. (Andningen kan vara bra att tĂ€nka pĂ„ dock) 😊
 
Var beredd pÄ att andningen trasslar lite. Du behöver ta kommando över den grundlÀggande funktionen. Jag brukar ha bikini under klÀderna sÄ jag slipper lÄnga och plÄgsamma ombytesprocedurer. Har en specialbadrock som Àr enormt stor i bÀvernylon med piléfoder som gÄr att byta om i efter badet (den Àr som ett tÀlt). Fundera pÄ hur du snabbt fÄr av dig de kalla badklÀderna, de kommer att fortsÀtta kyla ner dig.

Ta med dig nÄgot att stÄ pÄ, jag har en bit liggunderlag. TÄrna tar rÀtt mycket stryk annars.
 
Mössa och vantar verkar de flesta som badar hÀr nere ha, och strumpor lÀste jag nÄgonstans kan hjÀlpa mot kylan Àven fast de blir blöta. Men man mÄste ju ta av de snabbt sen nÀr man kommer upp.
Kallbad Àr inget för mig. Men önskar dig lycka till! ;)
 
Neopren handskar och strumpor. Snabbt av med de blöt klÀderna efter badet. Andas, andas eftrr ca 12 sekunder brukar det kÀnns ok
 
MĂ„ste börja med att jag har ingen erfarenhet av sĂ„nt hĂ€r, men hade gĂ€rna prövat :) dom grr jag har rullat mig i snön lr hoppat i isvatten har varit efter bastubad 😛 har dykt i nollgradigt vatten men det var ju med torrdrĂ€kt 😁😎 Hade velat ha typ Uggs att ta pĂ„ fötterna efter badet lr rejĂ€la raggsockar. Hade tatt med en termos med te och haft i bilen för att vĂ€rma mig med efter badet.

Och rejÀl badrock, mössa och vantar :) att fÄ av sig det blöta snabbt Àr nog vÀldigt smart ^^
 
Jag har pÄ mig baddrÀkt under mina klÀder, har en sittunderlag att byta om pÄ. Strippar, tar pÄ mig ullstrumpor, vantar och mössa.

Tar nÄgra djupa andetag och kliver sen i, fortsÀtter djupandas och kliver upp nÀr andningen kÀnns helt i kontroll.

Direkt av med blöta badklÀder och strumpor och pÄ med varma klÀder.

Hejja dig! Är avis :D skriv hur det var sen!
 
Jahopp, idag ska jag bada isvak, jag gör man inte för vÀlgörenhet??

Eller det finns ju ingen is hĂ€r men kallt som tusan lĂ€r det ju vara. đŸ˜±
Bastu finns inte och det Àr 15min hem med bilen. (toa finns sÄ det gÄr att byta om lite snabbt).

Hur ska jag vara klÀdd innan /efter?
Vad behöver jag tÀnka pÄ för att överleva detta?

Ta med nÄgot att stÄ pÄ nÀr du klÀr av och pÄ dig. T ex ett sittunderlÀgg eller en extra handduk.
 
Jahopp, idag ska jag bada isvak, jag gör man inte för vÀlgörenhet??

Eller det finns ju ingen is hĂ€r men kallt som tusan lĂ€r det ju vara. đŸ˜±
Bastu finns inte och det Àr 15min hem med bilen. (toa finns sÄ det gÄr att byta om lite snabbt).

Hur ska jag vara klÀdd innan /efter?
Vad behöver jag tÀnka pÄ för att överleva detta?

Hur gick det??!
 
Hur gick det??!
IMG_20220206_120635.jpg


AlltsĂ„ det var bĂ€ttre Ă€n det ser ut pĂ„ bilden sĂ„ jag skulle faktiskt kunna tĂ€nka mig att göra det fler gĂ„nger. 😁
 
Sen pĂ„ bollen, men - HOPPA inte ner i en vak!! Jag sĂ„g den hemska videon med kvinnan som hoppade, gled in under isen och försvann för gott. SÄNK dig ner i vattnet - och isbada inte i en Ă€lv med strömt vatten.....
Tror inte vi fÄr is av den tjockleken (om ngn) hÀr i SkÄne.
 

Liknande trÄdar

Tjatter I denna evighetslÄnga vinter sÄ mÄste det vara fler Àn jag som lÀngtar efter vÄren. Och vad passar dÄ bÀttre Àn en omgÄng med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 270
Skola & Jobb Hej! HÀr pÄ Buke verkar det finnas kloka och hjÀlpsamma mÀnniskor, postar nu min frÄga efter att ha lÀst pÄ forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 375
Senast: Mabuse
·
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 607
Senast: Jeps
·
HÀstmÀnniskan Hej, Jag vet att det finns mÄnga trÄdar om detta men av de som jag hittat Àr det mÄnga inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp