Hjälp jag ska på 80-tals fest

tott

Trådstartare
Är bjuden på en stor fest som ska gå i 80-tals anda. Klädkod är: det du hade på dig på 80-talet ...men vad var det? Jag vill inte spöka ut mig men jag har gärna ändå lite 80-tals klädsel. Vad ska jag ha på mig? Önskar tips!
 
Är bjuden på en stor fest som ska gå i 80-tals anda. Klädkod är: det du hade på dig på 80-talet ...men vad var det? Jag vill inte spöka ut mig men jag har gärna ändå lite 80-tals klädsel. Vad ska jag ha på mig? Önskar tips!
Rosa långkjol och mängder av armband kanske du hade på dig?
med en collegetröja med lite uppdragna ärmar i pastell. Eller en likadan luddig tröja.
Är det kallt kanske en jeansjacka.

Egentligen om det var fest hade du till det vita pumps med jättespetsiga nosar (men då hade du nog kortkort kjol till), men jumpaskor, nedkavlade strumpor eller pastelliga benvärmare blir nog bättre.

(var du cool kanske du hade trasiga nätstrumpbyxor kortkort kjol)

Våfflat hår, kanske i tofs, och grön ögonskugga.

Dvs räknat med att du var typ 11-14 på 80-talet.
Om det är så att du ska ha det du skulle haft på dig om du var din ålder nu, fast på 80-talet så ovan :D
 
Senast ändrad:
Jag personligen hade kikat mot herrmodet och valt en pastellfärgad kostym i lagom sladdrig kvalitet med uppkavlade ärmar. T-shirt under. Alternativt: Mönstrad kavaj och helvitt resten. Sedan guldkedja. Solglasögon. Vita gympaskor, tygskor eller loafers till. Miami Vice 😎 Hade kunnat bli en ursnygg androgyn look särskilt om man plockar något isolerat element av 80-talssmink och kör antingen t.ex. statement lip eller statement eyebrow. Håret hade jag också hållit mer åt hållet av en mjuk backslick.

1200x0.jpeg
 
Nytant- Den där ljusturkosa kostymen hade jag gääärna haft, 80-talsfest eller ej😁!

TS, tänker även neon! Neonrosa, neongrönt, neongult. Tex. på tights, örhängen och hårband.
Tygklädda diadem känns väl iallafall sent 80-tal.
Stentvättade jeans.
Ljusblå eller mintgrön kajal.
Våfflat hår. Fluffigt hår i vilket fall.
Extremt ljust rosa läppstift (Lili i Lili&Sussie).

Sen fanns det även en extremt gräslig trend åttiotalet igenom, med mjukiskläder, byxa&tröja med ordentliga muddar, gärna med tubsockor och loafers till. Men den vägen vore väl tråkig att gå på fest... 😁
 
Nytant- Den där ljusturkosa kostymen hade jag gääärna haft, 80-talsfest eller ej😁!

TS, tänker även neon! Neonrosa, neongrönt, neongult. Tex. på tights, örhängen och hårband.
Tygklädda diadem känns väl iallafall sent 80-tal.
Stentvättade jeans.
Ljusblå eller mintgrön kajal.
Våfflat hår. Fluffigt hår i vilket fall.
Extremt ljust rosa läppstift (Lili i Lili&Sussie).

Sen fanns det även en extremt gräslig trend åttiotalet igenom, med mjukiskläder, byxa&tröja med ordentliga muddar, gärna med tubsockor och loafers till. Men den vägen vore väl tråkig att gå på fest... 😁
Jag med 😄 Peppade dessutom upp mig rejält på stylingen ju mer jag skrev så nu måste jag kanske testa så snart tillfälle ges 😂
 
Fram med krustången, blå mascara och Converse hightops! Eller bättre: något för stora rosa pumps som du inte riktigt kan gå i.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag ska gå på 40 års fest, hatar att klä ut mig, är faktiskt inte så förtjust i fester heller. Men jag vill gärna träffa min vän. Vad är...
2
Svar
35
· Visningar
4 340
Senast: Tualma
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag ska på Jobbkonferens till Kreta om en dryg vecka. En av kvällarna är det tema fest. Detta år är det 80-tal. Nivån på utklädande...
Svar
18
· Visningar
1 457
Senast: Derivata
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp