Hjälp! Karlslund för islänning..

V

Vinga22

Ni som har en sådan sadel till er islänning - hur ÄR den? Jag är på väg att köpa en beg. då jag är i desperat behov av en kort sadel. Har hört att det är en av de kortaste. Men hur är den i övrigt? Hållbarhet, bossor, kanalen, sits etc, etc. Har noterat att det finns en del sådana till salu och blir tveksam, är det ngt fel på modellen? Det är ingen Kari och den är ca.3-4 år. Finns det ngn grossist i Sverige? Är mycket tacksam för snar hjälp..
 
Där Nole säljer Karlslunds vanliga sadlar. Det är mycket bra kvalitet på den vet jag iaf. Hur den är i övrigt vet jag inte så mycket om...
 
Jag hade för några år sen en Karlslund till min häst. Läder kvalitén var bra men den var inte så bra att rida i samt att den gav min häst kraftiga ryggprobelm. Fick bla ta ut massör för att avhjälpa ryggproblemen. Hon fick då även kolla på sadeln och hon rådde mig till att aldrig använda den sadeln igen. Så jag rekommenderar verkligen inte denna sadel. Har på senare tid även hört fler som råkat ut för liknande med den sadeln.
 

Liknande trådar

Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 290
Senast: Oknytt
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 040
Senast: inverterad
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 590
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hej! Jag har läst igenom Sadellistan 2.0 och en hel del andra trådar och har skaffat mig ett något sånär hum om vad som skulle kunna...
Svar
2
· Visningar
2 614
Senast: Aureola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Fautras
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp