HJÄLP! Längd på ridstövlar

Hanna675

Trådstartare
Jag har ett problem. Jag behöver köpa mig ett par nya Ego7 ridstövlar då jag vuxit ur de par som jag har nu. Och de ändå höjd alternativen som finns kommer antingen att bli 1cm för höga eller 1cm för låga.
Just nu är mina vader 44cm höga och de ridstövlarna jag har nu är 46cm (37 xs/+1) och passar mig perfekt i höjden.
Ett par nya ridstövlar i storlek 38 går antingen att få 45cm eller 47cm i höjd. Så jag är väll mest ute efter lite tips om hur jag bör välja.

Dock har jag redan beställt ett par, de som är 47 i höjd men tanken att det kanske funkar om man sätter i 10 mm hälkilar. Vrider och vänder på mig och har ångest över att jag beställde dem, tänk om det inte alls funkar om dem blir alldeles för höga🙁 Det går ju och byta - men man kan ju inte testa rida i dem eller se hur det blivit bär de sjunkit.
 
Tack för svaren😊 Vet inte om det spelar någon roll - men är mest inriktad mot hoppning och tänker att det är väll inte så bra om de är för höga då.
 
Tack för svaren😊 Vet inte om det spelar någon roll - men är mest inriktad mot hoppning och tänker att det är väll inte så bra om de är för höga då.
När jag köpte mina så var de så höga att de skavde i knävecket, de sjunker som sagt så kortare skulle jag inte vilja ha. Nu är de perfekta. :up:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska nu köpa ett par nya ridstövlar och eftersom jag ej haft några sen tidigare så är det lite svårt att veta hur dem ska sitta och...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: Piaff
·
Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 253
Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
6 551
Senast: Zoya
·
Utrustning Jagar ridstövlar som en tok, men det är klurigt det här. Jag blir aldrig klok på måtten, alla stövlar är för vida i vaden!. Har 36-37 i...
Svar
13
· Visningar
2 439
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp