Hjälp! Landgraf I stam..

V

vanima

Hej!
Vi har precis köpt en tysk häst, en oldenburgare född -95. Nu är de så att jag är ur usel på allt vad med stam och avel heter...:angel:

JAg har förstått att min häst har rätt okey stam men det vore jätte kul om någon kunde berätta mer om den. Hästen är efter La Piko och undan Wella.

På fadernet finns bland annat; Landgraf I, Landfriese I,Landadel och Pik Bube I.

På denna länk finns hans stam tydligare:
http://www.allbreedpedigree.com/lennon5

Skulle bli super lycklig om någon ville berätta lite om någon i hans stam!!:love: :love: :love:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp! Landgraf I stam..

Sök på Landgraf +stallion på internet (google) så länge så får du fram mycket information. Någon annan kan säkert berätta lite mer. Landgraf är en av Europas "mesta" och bästa hoppförärvare iaf!

Jag återkommer med info om mamman, hinner tyvärr inte nu!

Mvh C
 

Liknande trådar

V
Avel Hallå! Jga kan verkligen inget om stam och avel men när jag tittade i min hästs pass när vi köpt honom visade det sig att han har...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: vanima
·
E
Avel Har nyligt köpt mig ny häst och äntligen blev det en arab :love: Är intresserad av avel men har tyvärr dåliga kunskaper när det gäller...
Svar
5
· Visningar
882
Senast: Bewelinn
·
Avel Efter att ha haft en kanonhelg så blir det tipset inför nästa år – åk dit!!! Det roligaste för min del var såklart att His Highness...
2
Svar
24
· Visningar
2 557
Senast: speedy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp