Bukefalos 25 år!

HJÄLP M ÖVNIGNAR FÖR HET HÄST

H

hellster

Jag ska hjälpa en tjej med hennes häst idag på hoppträningen. Den är otroligt het så jag skulle behöva ltie råd med övningar som kan vara bra!

hon är väldigt hård i handen så jag tänkte hon skulle lära sig att ge efter idag...eftersom det säkert är handen som hästen försöker springa ifrån!

Men lite snabba övningar med hinder o bommar!

TACK!!!!

kram H

A

Appache

Studs brukar vara bra om man har heta hästar.. Och som sagt, mycke volter och halvhalter. gärna bommar på volten som ligger kanske 10-20 cm ovanför marken..

A

Alice_gumman

Sv: HJÄLP M ÖVNIGNAR FÖR HET HÄST

Rid framför hindret på en volt i lugn galopp. När hästen känns bra rider du i kort men aktiv galopp mot hindret försöker den rusa går du in på volten igen tills den lär sej att den inte får rusa iväg i 180 knyck. När du har landat låter du henne gå 1-2 galoppsprång innan du tar inn henne på en volt igen. Funkar bra på de flesta hästar men på endel( få ) får det motsatt effekt. Testa dig fram! Lycka till!

//Erica

P.S MYCKET halvhalter D.S

OBS! Denna tråd fick sitt senaste inlägg för 17 år sedan.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
657
Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
1 612
Övr.Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
3 897
  • Låst
Hästmänniskan Hejsan! Jag är en tjej på fjorton år som verklgen brinner för hästar. Tyvärr har jag nyss fått reda på att många utnyttjar ungdomarinom...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
6 974

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Myggbett?

Hästrelaterat

• Dags att laga hästtäcken igen...