HJÄLP M ÖVNIGNAR FÖR HET HÄST

H

hellster

Jag ska hjälpa en tjej med hennes häst idag på hoppträningen. Den är otroligt het så jag skulle behöva ltie råd med övningar som kan vara bra!

hon är väldigt hård i handen så jag tänkte hon skulle lära sig att ge efter idag...eftersom det säkert är handen som hästen försöker springa ifrån!

Men lite snabba övningar med hinder o bommar!

TACK!!!!

kram H
 
Studs brukar vara bra om man har heta hästar.. Och som sagt, mycke volter och halvhalter. gärna bommar på volten som ligger kanske 10-20 cm ovanför marken..
 
Sv: HJÄLP M ÖVNIGNAR FÖR HET HÄST

Rid framför hindret på en volt i lugn galopp. När hästen känns bra rider du i kort men aktiv galopp mot hindret försöker den rusa går du in på volten igen tills den lär sej att den inte får rusa iväg i 180 knyck. När du har landat låter du henne gå 1-2 galoppsprång innan du tar inn henne på en volt igen. Funkar bra på de flesta hästar men på endel( få ) får det motsatt effekt. Testa dig fram! Lycka till!

//Erica

P.S MYCKET halvhalter D.S
 

Liknande trådar

Dressyr Jag behöver hjälp med omskolning på min häst🙏🏼 Han har varit en hopp-tävlings häst innan, vilket gör att han har en otrolig galopp och...
2
Svar
30
· Visningar
3 353
Senast: VildeKia
·
Träning Hejsan! Behöver tips och råd. Har en väldigt energisk häst som stundvis blir rätt het. Jag kan hantera det i skritt och trav och känner...
2
Svar
28
· Visningar
3 434
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 101
Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 639
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp