Hjälp med en foderanalys

torpa

Trådstartare
Kan någon hjälpa mig tyda dessa analyser? Vilken är bäst av dem till lättfödda ponnier?
 

Bifogade filer

  • 17D7EB4F-418B-439F-9319-2A3D2F36BCF9.png
    17D7EB4F-418B-439F-9319-2A3D2F36BCF9.png
    141,3 KB · Visningar: 152
Ingen av dem är bra.

Men 2 är minst dålig.

Dock kommer du behöva tillsätta protein ändå.
Tack så jätte mycket! Tyvärr får jag inte tag i något annat hösilage i år. Är det något mer du ser som jag kommer behöva tillsätta?
 
Tack så jätte mycket! Tyvärr får jag inte tag i något annat hösilage i år. Är det något mer du ser som jag kommer behöva tillsätta?

Vissa mineraler och spårämnen. Det stora problemet blir att tillsätta tillräckligt med protein utan att energin skjuter i höjden. Speciellt med lättföddhet i tanken.
 
Vissa mineraler och spårämnen. Det stora problemet blir att tillsätta tillräckligt med protein utan att energin skjuter i höjden. Speciellt med lättföddhet
Vissa mineraler och spårämnen. Det stora problemet blir att tillsätta tillräckligt med protein utan att energin skjuter i höjden. Speciellt med lättföddhet i tanken.
Okej, borde man inte kunna tillsätta tex hampaprotein istället för tex lucern?
 
Skulle också ta analys 2, mitt hö är inte heller så bra i år. Men med lite krafft muscle up, mineraler och linfrö så blir foderstaten ändå helt ok :)
 
Okej, borde man inte kunna tillsätta tex hampaprotein istället för tex lucern?

Det mest prisvärda vanligtvis är potatisprotein, men när det är bra deals på exempelvis bulk.com kan man få tag på ärtproteinisolat och andra rena veganska proteinpulver billigare.

Hampaprotein är rätt så dyrt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 322
Senast: Shixle
·
Hästvård Ni som har erfarenhet av hästar som är lösa i magen, vad är era bästa tips på preparat som hjälper magen att komma i balans och...
2
Svar
31
· Visningar
1 802
Senast: AbCdE
·
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 557
Senast: Solis
·
IT & mobiler Såg en annan tråd, excel-akuten, och inser att här finns kanske hjälp att få? Jag ska multiplicera två celler och få svaret i en...
Svar
9
· Visningar
293
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp