Hjälp med foder stat till mager häst!

Kan tala om att hästen idag, efter flytt och tillgång till mycket bra hösilage, ca 15 kg/dygn, har hämtat sig mycket. Anses idag som slank. Jag ska få upp honom en del till, för jag vill ha en lite rundare häst. Inte överviktig, men ändå lite rundare.
 
Kan tala om att hästen idag, efter flytt och tillgång till mycket bra hösilage, ca 15 kg/dygn, har hämtat sig mycket. Anses idag som slank. Jag ska få upp honom en del till, för jag vill ha en lite rundare häst. Inte överviktig, men ändå lite rundare.

Tänk bara på att en häst i allmänhet ska vara slank.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 584
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Min snart ettåriga halvblodshingst ser lite tunn ut. Inte mager men ranglig som ettåringar i allmänhet, men lite för skralig för min...
Svar
9
· Visningar
1 184
Senast: MissOnly
·
Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 797
Senast: Bee
·
Foder & Strö Nu behöver jag råd! Jag har en häst som är mycket känslig i magen och kan inte äta vilket hö/silage som helst utan får lätt diarré. Där...
Svar
16
· Visningar
2 322
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp