Hjälp med friskvårdspengidéer

SaraXX

Trådstartare
Förra året köpte jag massage i panik i december för att göra av med friskvårdspengen. I år hade jag bestämt mig för ett friskiskort men det har jag ingen lust med nu med smittoläget. Jag vill inte träna inomhus tillsammans med massa andra nu.

Det går ju inte att köpa utrustning, så MTB och löpningen går bort eftersom de ju inte kostar något att göra.

Det går att dra av för träningsappar etc, men det är ju en djungel. Nån som har tips?

Skulle kunna ta ridlektioner (rider inte alls annars nu). Det som talar mot är att det typ blir 5 st och sen inget mer. Vet inte om jag tycker att det ger så mycket.

Löpning och styrketräning skulle jag helst. Finns det typ PT på distans eller något som någon kan rekommendera?

Andra tips?

Jag har typ 2300 tror jag.
 
Förra året köpte jag massage i panik i december för att göra av med friskvårdspengen. I år hade jag bestämt mig för ett friskiskort men det har jag ingen lust med nu med smittoläget. Jag vill inte träna inomhus tillsammans med massa andra nu.

Det går ju inte att köpa utrustning, så MTB och löpningen går bort eftersom de ju inte kostar något att göra.

Det går att dra av för träningsappar etc, men det är ju en djungel. Nån som har tips?

Skulle kunna ta ridlektioner (rider inte alls annars nu). Det som talar mot är att det typ blir 5 st och sen inget mer. Vet inte om jag tycker att det ger så mycket.

Löpning och styrketräning skulle jag helst. Finns det typ PT på distans eller något som någon kan rekommendera?

Andra tips?

Jag har typ 2300 tror jag.

Kanske kan få inspiration till nåt genom Skatteverkets lista?

https://www.skatteverket.se/privat/...saktiviteterao.4.15532c7b1442f256baee714.html
 
Jag hade nog satsat på ridlektioner om jag vore du, tror absolut att jag hade fått ut mycket av 5 lektioner. Annars kanske du kan lägga det på någon slags ridkurs eller så, så att det blir under en mer koncentrerad tidsperiod liksom? Tänker att det kanske ger lite mer då.

Vad gäller online-PT så vet jag att Lofsangruppen är väldigt populära och har en massa olika inriktningar på sina paket (t.ex. löpcoaching). Har dock för mig att det är ganska dyrt...
 
Jag sitter i samma situation. Jag har ett ganska saftigt friskvårdsbidrag som jag gärna använder, och gymkortet är i princip redan betalt eftersom jag fick ut friskvårdsbidraget på förra jobbet också innan jag slutade i juli :angel: Så följer tråden för inspiration.
 
Kan man få turridning som friskvård? Det kanske känns bättre med 1-2 turridningar än 5 lektioner?

Jag har både massage och massage+spa som är inköpta för friskvårdsbidrag som kommer frysa inne runt nyår och jag är inte sugen att nyttja det pga Corona.
 
Jag har hört att turridning är ok om det bara är ridning, men jag har svårt att hitta ridturer utan fika.
Jag har i år ridit två lektioner (dagskurs) och har 2000 kr kvar, tänkte försöka boka några lektioner på ridskolan i grannkommunen.
 
Tack för idéer!

Turridning är inte aktuellt. Jag kan låna hästar och rida på helt gratis om jag vill, ska jag köpa ridlektion ska det vara en välutbildad häst och tränare. En ridklubb i närheten har tex privatlektioner på häst som är utbildad upp till Msv A eller så.

Massage är ju absolut ett alternativ, det får det bli om jag inte kommer på något annat bra.

Ska kolla upp Lofsangruppen, tack @Mineur !

Jag såg nu att Friskis hade någon form av onlineträning också.
 
Någon som vet om det är okej att köpa 10-kort på en anläggning för simning eller racketsport? Eller måste det vara daterade besök s.a.s.
 
Förra året köpte jag massage i panik i december för att göra av med friskvårdspengen. I år hade jag bestämt mig för ett friskiskort men det har jag ingen lust med nu med smittoläget. Jag vill inte träna inomhus tillsammans med massa andra nu.

Det går ju inte att köpa utrustning, så MTB och löpningen går bort eftersom de ju inte kostar något att göra.

Det går att dra av för träningsappar etc, men det är ju en djungel. Nån som har tips?

Skulle kunna ta ridlektioner (rider inte alls annars nu). Det som talar mot är att det typ blir 5 st och sen inget mer. Vet inte om jag tycker att det ger så mycket.

Löpning och styrketräning skulle jag helst. Finns det typ PT på distans eller något som någon kan rekommendera?

Andra tips?

Jag har typ 2300 tror jag.
Fem ridlektioner hade jag definitivt tagit :)
 

Liknande trådar

Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 838
Senast: kryddelydd
·
A
Träning har en häst på prov och ska snart bli hans fodervärd. Har haft han nu i ca 3 månader. I början när han kom hit red vi bara i paddocken...
2
Svar
31
· Visningar
2 160
Senast: Elisha
·
Hästvård Var hos veterinären med min häst igår och fick återigen beskedet kotledsinflammation. Han var visserligen bara 0,5 grad halt på höger...
Svar
19
· Visningar
1 377
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp