Hjälp med hingst!

Wonderwoman

Trådstartare
Har ett sto som kommer betäckas antingen under 2017 el 2018 och skulle vilja spåna lite på hingst.

Stoet är e. Quebec ee. Quidam de revel
Ue. Lobster (dressyr)

Är ett litet sto på runt 160 med rätt rejäla ben, kvadratisk (väldigt kort rygg), höga benlyft i både trav och galopp men med en bra hoppteknik.

Tanken är att avkomman skall användas i främst fälttävlan.
Så jag vill ha lite mera höjd (någon cm till vore inte fel), bättre och större/snabbare galopp. Lite längre rygg vore inte fel. Gärna inte allt för dyr.

Har varit sugen på fango men är rädd att han blir för liten.
 
Ingen kan veta vilka hingstar som finns i aveln om ett par år och vad de kostar då.

Är det Fango in Blue x du menar? En jag känner fick en fantastiskt hingstföl efter honom i år ue Looping som är tänkt till fälttävlan. Men han är född 1993 så han kanske inte är i livet 2018.
 
Ingen kan veta vilka hingstar som finns i aveln om ett par år och vad de kostar då.

Är det Fango in Blue x du menar? En jag känner fick en fantastiskt hingstföl efter honom i år ue Looping som är tänkt till fälttävlan. Men han är född 1993 så han kanske inte är i livet 2018.

Nej det är jag medveten om. Är ännu inte bestämt om det blir nu till våren som hon betäcks och tänkte därför gardera mig om det blir så.
 
Har sett på annan plats att Fango in Blue marknadsförs stenhårt i Sverige som något slags fälttävlansförärvare av världsklass. Är det någon som kan svara på vilka alla dessa fantastiska avkommor är och vart de tävlar?

Ocarina har ju t.ex inte tävlat internationellt sedan OS i London som den inte genomförde! Med tanke på att han bara är 15 i år är det ju inte direkt åldern som satt stopp för tävlande. Safran genomförde Boekelo i höstas men drogs ur både Saumurs tvåstjärniga och Bramhams trestjärniga tidigare under året.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 983
Avel Lämplig hingst till d-ponny sto, 144 cm, imp Irland, rör sig fantastiskt och hoppar även, meriter upp till LA dressyr. Avkomman ska...
2
Svar
33
· Visningar
4 142
Senast: Fiorano
·
Avel Jag ska ev betäcka fullblodsstoet nästa år. Det är en 10åring (2006)som gått löp från 2008 fram till 2015, med ett avbrott 2012. Dock...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 317
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 091
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp