Hjälp med iCloud och ny telefon

Bapelsin

Trådstartare
Jag fick hem min nya telefon idag, en iPhone XS som tar över stafettpinnen från min iPhone 6s. Överföringen av data från den gamla telefonen till den nya gick utan problem, men jag vill inte ha allt. Jag har 37.000 bilder (true!) på den gamla telefonen som nu även ligger på den nya. Jag vill inte ha dem där. Jag vill ha 0 bilder på den nya och liksom börja om från början efter allt som har varit. Så jag satte mig och började radera bilder och album, men efter ett tag läste jag vad som faktiskt stod i de där rutorna där jag bara klickade okej och då blev jag osäker. Jag vill att bilderna ska ligga kvar på den gamla telefonen, jag tänker mig att den blir lite som en hårddisk.

C341D6F2-F5A8-46AE-BEBB-CA4CFA74543C.jpeg


Går det att radera bilderna på den nya telefonen utan att de tas bort ur iCloud?
Oavsett iCloud, vad händer med mina bilder? Om jag trycker på ”radera 5 bilder”, vad händer då? Tas bilderna bort även från min gamla telefon?
 
Testa att stänga av iCloud på nya tills du tagit bort bilderna. För nu tar du bort allt som är kopplat till iCloud.
 
@Bapelsin Nej, jag tror faktiskt inte att det finns ngt sätt att spara bilderna på din gamla tel som en ”hårddisk”. Nu vet jag inte vad du har för utrymme på telefonen men rimligtvis borde 37 000 bilder vara beroende av en molntjänst, dvs icloud i detta fall. Annars hade du förmodligen kunnat stänga av icloud på den så att bilderna därefter enbart fanns på just den telefonen. Då hade du sen kunnat radera dem på nya telefonen.

Alterantivet är att stänga av icloud på din nya tel men då blir ju utrymmet ganska begränsat och du går dessutom miste om säkerhetskopieringen i övrigt.

Har du ingen dator som du kan föra över bilderna till för att därefter radera dem fr icloud?
 
Men det går väl att välja vad man vill ska ha tillgång till iCloud? I inställningarna? (Lösenord och konton, tror jag?) Med reservation för att jag kan vara ute och cykla... :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Inom kort ska jag byta från min iPhone CS till en iPhone 13 och när jag gör det skulle jag vilja få en clean start så att säga, men går...
Svar
1
· Visningar
439
IT & mobiler Har en iPhone 6s som är runt 3,5 år gammal. Senaste halvåret har den börjat krångla, hakar upp sig när jag surfar och sidan fastnar...
Svar
18
· Visningar
1 637
Senast: Raderad medlem 6459
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 082
Senast: Zewz
·
Äldre Jag tänkte kolla igenom gamla bilder förut på mitt icloud-konto men kan inte hitta äldre bilder än från september 2016. Alla...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp