Hjälp med nätverksanslutning

tuaphua

Trådstartare
Hjälp!

Någon datorkunnig här som kan något knep för att lösa följande:

Min dator som använts under dagen påstår nu helt plötsligt att det inte finns något Wi-Fi-nätverk i närheten. Jag sitter 2 meter från fiber/router. Både TV och mobil går att använda via Wi-Fi/fiber.

Efter googlande ser jag att mitt nätverkskort är inaktiverat. Men då jag kryssar för aktivera och det kommer upp en ruta som meddelar att det gjorts så är nätverkskortet fortfarande inaktiverat.

Har så klart stängt av och på dator, router, fiber-boxen etc.

Dator är en Microsoft Surface 1769.
Microsofts support är stängd och jag behöver datorn! 🤯

Evigt tacksam om något vet vad jag kan göra! 🙏
 
I sökrutan, skriv: cmd
En svart ruta öppnar sig.
Skriv däri: ipconfig /renew och slå retur.
Vad händer då?
 
Tack för alla svar! Min dator har inget uttag för sådan sladd.

Men jag lyckades få igång den genom att avinstallera och ominstallera drivrutinerna för nätverkskortet. Drivrutinerna skulle funka och vara uppdaterade stod det. Men iaf.. Så nu funkar det!
 
Tack för alla svar! Min dator har inget uttag för sådan sladd.

Men jag lyckades få igång den genom att avinstallera och ominstallera drivrutinerna för nätverkskortet. Drivrutinerna skulle funka och vara uppdaterade stod det. Men iaf.. Så nu funkar det!
Snyggt.

Går något snett så är ofta ett bra val. Eller resetta.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på att bli totalt tokig här. Jag har en dator och en router. De har fungerat bra ihop och jag har helt automatiskt kunnat...
Svar
8
· Visningar
2 554
Senast: aiquen
·
IT & mobiler Som pensionär tycker jag det är kul att spela lite online spel på datorn. Jag har spelat på sajten King.com (får man skriva ut...
Svar
4
· Visningar
1 308
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 653
Senast: Araminta
·
S
IT & mobiler Någon som vill ha en julnöt och knäcka? :angel: Då jag ska föreställa den som är minst okunnig på datorer i min familj tyckte mina...
Svar
3
· Visningar
1 970
Senast: Siriano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp