Hjälp med present!

Är det viktigt att det är en present åt honom? Hade jag stått i hans situation hade jag annars uppskattat något som jag och partner kunde göra tillsammans om det är en situation som utmanar relationen. Jag tänker kanske som något spel/pussel eller liknande som ni kan prova tillsammans först som en myskväll men samtidigt användas med kompisgänget/släktingar osv. Alternativt en hög goda ostar och passande vin men det går väl mer in under upplevelse.

Det är egentligen inte viktigt det bara är till honom, kan vara till ”oss” också.
 
Äter han kött? I så fall kan kanske en köttlåda med riktigt fina bitar av riktigt bra kvalitet som levereras hem vara en... eh annorlunda present? (Jag skulle bli jätteglad, men det kan kanske framstå som lite udda och går väl iofs på gränsen till upplevelse.)

Annars, på matlagningstemat, en (el)rök? De behöver inte ta inte inte så stor plats och det bör finnas utrymme för att experimentera.
 
Det är egentligen inte viktigt det bara är till honom, kan vara till ”oss” också.
Sci-fi bokhandeln har en hög med kul spel att spela också om han intresserar sig för sånt. Min partner som älskar att hålla på med datorspel där man får använda lite hjärna tycker att lite mer "krävande" brädspel är trevligt också så vi har en hög med spel där man får tänka till ibland. Har vi en svacka i umgänge har det hänt att vi åkt dit och köpt något nytt spel och laddat för en kväll tillsammans. Ganska mysigt att prova lite nya spännande spel ibland.
 
Äter han kött? I så fall kan kanske en köttlåda med riktigt fina bitar av riktigt bra kvalitet som levereras hem vara en... eh annorlunda present? (Jag skulle bli jätteglad, men det kan kanske framstå som lite udda och går väl iofs på gränsen till upplevelse.)

Annars, på matlagningstemat, en (el)rök? De behöver inte ta inte inte så stor plats och det bör finnas utrymme för att experimentera.

Japp, han äter kött! Bra ide, lägger det på listan!
 
Är han sådan att han uppskattar lite finare versioner av helt normala grejer? I sådana fall tipsar jag om kökstillbehör på Etsy :)
 
Han har knappast något emot om saker är fina, men funktionella/kvalitet är viktigast.

Jag tycker skärbrädor från olivträd är otroligt vackra :love:
26863
 
Hm, fortsätter lite på matintresset. Har han förutom bra knivar och sånt tex ett snyggt förkläde och ugnsvantar, handdukar och sånt? Annars kanske ett sånt "set" i färger som matchar köket så det blir snyggt att ha hängandes framme skulle vara nåt? (det skulle iaf jag behöva, har alla möjliga färger nu... 😇)
Eller ett snyggt grytunderlägg? Köksvåg? Stektermometer? Kokbok av nån speciell kock? Prenumeration på mat/recept tidning om det finns nån sån? (eller annan tidning som passar till intressen) Eller nån rolig men kanske lite onödig pryl, jag har tex alltid varit nyfiken på en sån här "magic mixer" eller vad den nu hette som var poppis på tvshop förut, en mixer som man enligt reklamen kan göra allt med och det var sååå enkelt 😁.
Ett drinkset med shaker och glas om han dricker alkohol? Sodastreamer? Popcornmaskin?
 
Hm, fortsätter lite på matintresset. Har han förutom bra knivar och sånt tex ett snyggt förkläde och ugnsvantar, handdukar och sånt? Annars kanske ett sånt "set" i färger som matchar köket så det blir snyggt att ha hängandes framme skulle vara nåt? (det skulle iaf jag behöva, har alla möjliga färger nu... 😇)
Eller ett snyggt grytunderlägg? Köksvåg? Stektermometer? Kokbok av nån speciell kock? Prenumeration på mat/recept tidning om det finns nån sån? (eller annan tidning som passar till intressen) Eller nån rolig men kanske lite onödig pryl, jag har tex alltid varit nyfiken på en sån här "magic mixer" eller vad den nu hette som var poppis på tvshop förut, en mixer som man enligt reklamen kan göra allt med och det var sååå enkelt 😁.
Ett drinkset med shaker och glas om han dricker alkohol? Sodastreamer? Popcornmaskin?

Magic bullet tror jag du tänker på? :)
 
Jag försöker komma på en present! Men drar helt blankt. Så nu behöver jag hjälp!

Jag skulle vilja köpa något till särbon, för att visa uppskattning för att han dels är han och helt fantastisk men framförallt för han ställt upp (och stått ut med!) och stöttar under hästens konvalescens. Han har funnits där både känslomässigt, praktiskt och ekonomiskt, och detta trots att han inte är någon hästmänniska, trots att konvalescensen påverkat hela vårt förhållande och vår tid ihop väldigt mycket.

Men jag kommer inte på något. Han köper det mesta han vill ha själv liksom. Inför jul och födelsedag brukar jag noga lägga på minnet små förflugna ord om nåt han sagt han funderat på eller behöver osv. Men det har nyss varit både jul och födelsedag så jag har tömt lagret sas.

Jag vill inte det är en upplevelse eller liknande den här gången. Utan en sak. Men vad?

Han är intresserad av matlagning, sci-fi (men jag har för dålig koll på inriktning etc), teknik, växter/odla (fick en Harvey i julklapp vilket var en succé) och har precis snöat in på drönare. Men inget av det hjälper ju riktigt mig att komma på en present.
Inte på temat vad han faktiskt gillar men provar ändå!
Ridhjälm, ridtrustning, stallskor, stalljacka?
Lyxigt täcke och kudde? Lyxiga lakan? Regnkläder? Massa spännande fröer, örter samt bok om odling/örter?
 
Inte på temat vad han faktiskt gillar men provar ändå!
Ridhjälm, ridtrustning, stallskor, stalljacka?
Lyxigt täcke och kudde? Lyxiga lakan? Regnkläder? Massa spännande fröer, örter samt bok om odling/örter?

Alltsa lakan i bra kvalitee ar typ varldens basta vardagslyx om man har vett att uppskatta sadan grejer!
Ocksa handdukar i riktigt bra kvalitee, eller en superlyxig morgonrock - fantastisk vardagslyx!
 
Inte på temat vad han faktiskt gillar men provar ändå!
Ridhjälm, ridtrustning, stallskor, stalljacka?
Lyxigt täcke och kudde? Lyxiga lakan? Regnkläder? Massa spännande fröer, örter samt bok om odling/örter?
Alltsa lakan i bra kvalitee ar typ varldens basta vardagslyx om man har vett att uppskatta sadan grejer!
Ocksa handdukar i riktigt bra kvalitee, eller en superlyxig morgonrock - fantastisk vardagslyx!

Han har stallkläder. Rider gör han ju inte så det behövs inte. Fröer osv har han i drivor.

Lyxiga lakan och så - vad räknas som lyxigt? Han har nog inga speciella preferenser - har ”helt vanliga lakan”. Åtminstone när jag varit där ;)
 
Ska absolut kollas upp!

Finns det en särskilt sci-fi bokhandel??

Den finns fysiskt i Stockholm och tror jag i Göteborg, sfbok.se Har spenderat alldeles för mycket tid och pengar där under årens lopp :nailbiting:. De säljer även andra sciffy relaterade produkter som kalendrar, tröjor, muggar osv. Sondera lite försiktigt så kan du hitta bra saker på ebay. För en del år sedan när min systerdotter var inne i sin Harry Potter period hittade jag ett trevligt sett med vantar, mössa och halsduk i Gryffindorfärger på ebay.

Nåt jag köpte till mig själv men var mycket nöjd med var självvattnande blom/växtkrukor. Mycket praktiskt om man vill ha växter inomhus.
 
Den finns fysiskt i Stockholm och tror jag i Göteborg, sfbok.se Har spenderat alldeles för mycket tid och pengar där under årens lopp :nailbiting:. De säljer även andra sciffy relaterade produkter som kalendrar, tröjor, muggar osv. Sondera lite försiktigt så kan du hitta bra saker på ebay. För en del år sedan när min systerdotter var inne i sin Harry Potter period hittade jag ett trevligt sett med vantar, mössa och halsduk i Gryffindorfärger på ebay.

Nåt jag köpte till mig själv men var mycket nöjd med var självvattnande blom/växtkrukor. Mycket praktiskt om man vill ha växter inomhus.
Malmö också! :love: Deras butik här är underbar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp