Hjälp med restid i Sthlm.

Red_Chili

Trådstartare
Jag har jättedålig koll på hur biltrafiken (inte) fungerar i Sthlm på mornarna, men finns det någon här som har koll på ungefär när det kan vara lämpligt att starta sin resa om man ska från ungefär Sollentuna till Kungens Kurva och behöver vara framme 8:15 imorgon?
 
Jag har jättedålig koll på hur biltrafiken (inte) fungerar i Sthlm på mornarna, men finns det någon här som har koll på ungefär när det kan vara lämpligt att starta sin resa om man ska från ungefär Sollentuna till Kungens Kurva och behöver vara framme 8:15 imorgon?
Från Sollentuna C ska det ta 25-35 minuter till kungens kurva imorgon måndag enligt Google. Det förutsätter såklart att det inte sker en olycka och blir köbildning därför. För att ha till godo hade jag åkt senast kl 7:30. Du kan också åka riktigt tidigt och gå en promenad i naturreservatet på andra sidan vägen (gömmarens naturreservat) innan din tid.
 
Från Sollentuna C ska det ta 25-35 minuter till kungens kurva imorgon måndag enligt Google. Det förutsätter såklart att det inte sker en olycka och blir köbildning därför. För att ha till godo hade jag åkt senast kl 7:30.
Har du själv kört sträckan? Det är väl typ alltid kö den tiden? Jag hade aldrig vågat åka med sån liten marginal. Jag har inte stenkoll själv då jag inte bor norr om stan men mer än 45 minuter hade jag absolut räknat med i rusningstid.
 
Har du själv kört sträckan? Det är väl typ alltid kö den tiden? Jag hade aldrig vågat åka med sån liten marginal. Jag har inte stenkoll själv då jag inte bor norr om stan men mer än 45 minuter hade jag absolut satsat på i rusningstid.
Alltså Google räknar in köbildning om man anger ankomstid, har flera kollegor som kör den sträckan på morgonen men allt beror på. Måndagmorgnar brukar ju vara värst, så jag gav ju tips om att åka tidigare och gå en promenad istället.
 
Har du själv kört sträckan? Det är väl typ alltid kö den tiden? Jag hade aldrig vågat åka med sån liten marginal. Jag har inte stenkoll själv då jag inte bor norr om stan men mer än 45 minuter hade jag absolut räknat med i rusningstid.
Jag kör för övrigt en del av den sträckan och det är inte kö alls från essingeleden till kungens kurva i alla fall. Däremot är det lååååånga köer åt andra hållet dvs norrgående.
 
Alltså Google räknar in köbildning om man anger ankomstid, har flera kollegor som kör den sträckan på morgonen men allt beror på. Måndagmorgnar brukar ju vara värst, så jag gav ju tips om att åka tidigare och gå en promenad istället.
Alltså Google räknar in köbildning om man anger ankomstid, har flera kollegor som kör den sträckan på morgonen men allt beror på. Måndagmorgnar brukar ju vara värst, så jag gav ju tips om att åka tidigare och gå en promenad istället.
Ok! Jag tror att man på 45 minuter verkligen snarare riskerar komma försent än hinner promenera..Men kan så klart ha fel. Tänker mig att det ofta är kö från Sollentuna och in iaf :)
 
Ok! Jag tror att man på 45 minuter verkligen snarare riskerar komma försent än hinner promenera..Men kan så klart ha fel. Tänker mig att det ofta är kö från Sollentuna och in iaf :)
Menade inte att man skulle hinna med en promenad om man åker 7:30. Tänkte mer eftersom TS ska åka med hund att hon åker ännu tidigare och går morgonpromenaden där istället.
 
Jag har jättedålig koll på hur biltrafiken (inte) fungerar i Sthlm på mornarna, men finns det någon här som har koll på ungefär när det kan vara lämpligt att starta sin resa om man ska från ungefär Sollentuna till Kungens Kurva och behöver vara framme 8:15 imorgon?
Tvärs igenom hela stan i rusning? Jag skulle ta en timme på mig, om det är viktigt att du kommer i tid.
 
Jag kör åt andra hållet på morgnarna och trafiken in mot stan är väldigt långsam och ibland stillastående. De senaste veckorna har trafiken ökat markant. Jag skulle räkna med minst en timme.
 
Kan uppdatera med att det tydligen gick väldigt snabbt och smidigt nu på morgonen, så nu är killen jag träffar hos veterinären med hund. Jag är istället på jobbet och försöker att inte oroa mig...
Skönt! Tips till framöver: ladda ner waze, den lotsar snällt på andra vägar vid köer. Har sparat halvtimmar på vägar jag aldrig fått förslag på från Google maps
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 441
Senast: Eurydome
·
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
819
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 899
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag behöver köpa en ny tv, och jag behöver hjälp med vad jag ska titta efter. Har under flera år kollat via äppel-tv och använt flera...
2
Svar
32
· Visningar
1 452
Senast: Malinois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp