Hjälp med stigläder

EZMK

Trådstartare
Ja, jag får väl inse att jag ridit i svarta färgskavande stigläder lite länge nu i min lite äldre Stubben Edelweiss NT deluxe.
Nu när jag ska ta tag i att leta passande stigläder så är jag så kluven i färgen att jag ärligt talat inte vet vilken jag ska ha.
Sadeln i sig är inte särskilt röd i lädret, inte särskilt mörkbrun heller utan en nyans av diverse nyanser...

IMG_20191202_114528.jpg


Vill helst inte lägga någon större förmögenhet på lädren och jag är inte förtjust i alltför tjocka nylonförstärkta läder som känns osmidiga vid justering genom krampan. Globus hade varit perfekt men deras new tan verkar på bilderna vara för röd. Ska man istället satsa på någon kall brun färg?

Så, några tips bukefolk? Mvh hon som önskade att hon var smart nog att välja svart utrustning
 
DP har jättemånga nyanser på stigläder, kostar visserligen lite men kika :) bläddrade på Taur lite och det fanns en del i kall brun färg. Mest enkelstigläder dock, du kanske vill ha hela ”vanliga”?
 
DP har jättemånga nyanser på stigläder, kostar visserligen lite men kika :) bläddrade på Taur lite och det fanns en del i kall brun färg. Mest enkelstigläder dock, du kanske vill ha hela ”vanliga”?

Vet inte vad DP är :O Ja helst "vanliga" utan några större krusiduller
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp