Hjälp med svenskt uttryck

'Just vad trådstartare efterfrågar, vad det kallas på svenska när man vidare befordrar ett mail till rätt mottagare, Kanske du som bör läsa på och förstå trådstarten och IT världens termer.

CC betyder kopia till (valfri mottagare) Har man inte lärt sig det efter 25 år med Email är man rätt körd.

Med tanke på att du demonstrerar din ignorans gällande nya företeelser tämligen ofta så vore det klädsamt att vara lite mindre styv i korken.
 
Om vi har en annan kollega som kopia på mejl som går ut till extern part (händer ibland när det är en fråga som en annan kollega är bättre insatt i och kan ge ett bättre svar på) kan jag också skriva något i stil med ”min kollega x, som också får detta mejl, är mycket väl insatt i dessa frågor och bättre lämpad att ta hand om din fråga. X, kan du svara Y?”

Så det beror ju lite på hur formell man behöver vara. Vår närmaste arbetsgrupp är liten och familjär så där är vi inte alls formella.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
2 956
H
Hästmänniskan Jag mailade på en häst som visade sig stå i utlandet. Intresset trappades då av väldigt fort. Hur som helst så var jag lite nyfiken på...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
20 055
Senast: vallhund
·
IT & mobiler Någon addade mig på msn under användaren evelynecovery46@hotmail.com för en liten stund sedan. Tänkte höra här om det är någon som...
2
Svar
23
· Visningar
3 360
Senast: Adelente
·
G
Ekonomi & Juridik Jag har blivit offer för ett försök till internetbedrägeri! Därför vill jag varna andra om detta och publicera mail som jag fått av...
Svar
7
· Visningar
3 434
Senast: terese
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp