Hjälp med täckesstorlek på Mio

Krans

Trådstartare
Hej, vill köpa ofodrat regntäcke och hsr hittat Mio på Hööks. Men, ska jag ta 130 eller 140? Vanligtvis har hästis 135. i alla sina täcken. Hans Bucas-täcke är också inköpt i 135 men han skulle klarat sig med 130. Så, vad säger ni, är Mio i storlek med Bucas?
 
Om han skulle klara sig med 130 i Bucas så tror jag att 130 i Amigo blir bra. Nu var det längesedan jag hade ett bucatäcke men då upplevde jag bucas och Amigo rätt lika i storlek.
Ett annat tips… Hööks är rätt dyra på Horsewaretäcken jämfört med framför allt en återförsäljare men även jämfört med andra. Så vill du spara lite pengar så är tipset att kolla runt på samma täcke på nätet för ett antagligen bättre pris. 😉
 
Om han skulle klara sig med 130 i Bucas så tror jag att 130 i Amigo blir bra. Nu var det längesedan jag hade ett bucatäcke men då upplevde jag bucas och Amigo rätt lika i storlek.
Ett annat tips… Hööks är rätt dyra på Horsewaretäcken jämfört med framför allt en återförsäljare men även jämfört med andra. Så vill du spara lite pengar så är tipset att kolla runt på samma täcke på nätet för ett antagligen bättre pris. 😉
Kolla ridersport köpte ett miotäcke där för kanske två veckor sedan De hade väldigt bra reapriser Upplever att Amigo är ganska stora i storleken så att man kan ha en storlek mindre än på andra täcken Strömsbergs gård kan oxå ha bra priser på horseware
 
Hej, vill köpa ofodrat regntäcke och hsr hittat Mio på Hööks. Men, ska jag ta 130 eller 140? Vanligtvis har hästis 135. i alla sina täcken. Hans Bucas-täcke är också inköpt i 135 men han skulle klarat sig med 130. Så, vad säger ni, är Mio i storlek med Bucas?
Jag tycker att Mio är normala i storleken. Vår ponny har två ofodrade Mio med fast hals i storlek 130 och dom sitter som en smäck, och hon har 130 på alla andra täcken också. Jag skulle hellre ta ett som är liiiite stort än lite för kort.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: liiinnea
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
617
Senast: Fiorano
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 038
Senast: JennyLz
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 266
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp