Hjälp mig att göra rätt hingstval!

Vem är Svante? Har han ridit hästen?

TS: Hip Hop kanske vore något, om han passar din häst exteriört? Gröna staplar på allt i blup med plus för hoppningen såklart, och väldigt jämn själv som individ också. Jag såg honom tävla i våras, och han ser väldigt trevlig ut på hoppbanan. Han har ju inget i stammen heller som talar mot att avkomman skulle kunna bli en trevlig häst för en amatör att rida.

Jag gjorde en groda, det är ju Royne som rider och älskar hästen! Blandar alltid ihop alla hoppgubbarna, förutom Roffe :angel:
 
Jag gjorde en groda, det är ju Royne som rider och älskar hästen! Blandar alltid ihop alla hoppgubbarna, förutom Roffe :angel:

Då är jag med! :D Tänkte om jag missat nåt, för varför skulle Svante Johansson (som är den enda hoppande Svante jag känner till) vara så insatt i Royne Zettermans häst? RZ är ju för all del hästförsäljare till yrket, det vore väl attan om han inte sälja in sin egen avelshingst, och han har ju verkligen en egen ko i diket här. Klart han gillar sin egen häst, ju fler som betäcker med den desto bättre.;)
 
Och på tal om Hip Hop - Jättefin hingst och lämnar definitivt behagliga hästar som inte bara passar proffs. - Men de är små och TS sto är 163cm. Avkomman blir troligtvis under 165cm och då önskemålet ligger på omk 167 cm får man nog välja någon som lämnar lite större.

Klart Royne vill att man skall ta hans hingst, i just detta fall är jag lite i medhåll trots att jag är dressyrryttare. Den har en bra helhet och verkar klok :grin:
 
Och på tal om Hip Hop - Jättefin hingst och lämnar definitivt behagliga hästar som inte bara passar proffs. - Men de är små och TS sto är 163cm. Avkomman blir troligtvis under 165cm och då önskemålet ligger på omk 167 cm får man nog välja någon som lämnar lite större.

Klart Royne vill att man skall ta hans hingst, i just detta fall är jag lite i medhåll trots att jag är dressyrryttare. Den har en bra helhet och verkar klok :grin:

Tänkte inte på storleken - där är nog Fetcher bättre förstås iom att han Cortez bakom, men då får man ju lite massa och skärpa med på köpet förstås. Och gång, för den delen. ;-)
 
Tänkte inte på storleken - där är nog Fetcher bättre förstås iom att han Cortez bakom, men då får man ju lite massa och skärpa med på köpet förstås. Och gång, för den delen. ;-)

I min erfarenhet vill jag inte ha Cortez som far, de brukar vara egensinniga och inte alls amatörhästar. Men som morfar eller längre bak, kombinerat med gott temperament från annat håll så brukar de bra egenskaperna finnas kvar medan humöret mildrats något.

Tror bestämt att jag sett en ung Fetcher-avkomma på lokal dressyr i mitt område. Brun, inte alls så tittig och knasig som många av dressyrhästarna, men den verkade lite trött för dagen. Kort skritt. Jag var domarsekreterare.
 

Liknande trådar

Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 025
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 390
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 021
Senast: pastejja
·
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 381

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp